عصر بازار

امضای تفاهم‌نامه همکاری بیمه ایران و دانشگاه جامع علمی کاربردی

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران و رییس دانشگاه جامع علمی-کاربردی تفاهم‌نامه‌ای را برای همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بیمه ایران و دانشگاه جامع علمی کاربردی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمد رضایی مدیر عامل بیمه ایران، در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: تبادل این تفاهم‌نامه موجب گسترش آموزش‌های تخصصی در تنها مرکز آموزش علمی کاربردی صنعت بیمه در ایران خواهد شد.

    وی گسترش فرهنگ بیمه و بیمه‌گری، رفع نیازهای بیمه‌گذاران و شناخت بیشتر نیازهای آنان و خلق محصولات جدید را از نتایج این تفاهم‌نامه برشمرد و افزود: همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیمه ایران موجب گسترش سطح آموزش در صنعت بیمه خواهد شد و کارشناسان با حضور در دوره‌های آموزشی شناخت بیشتری نسبت به نیازهای فنی صنعت بیمه و بیمه‌گذاران پیدا خواهند کرد تا در جهت برآورده کردن آنها گام های موثرتری بردارند.

    مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه برای افزایش نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصادی کشور باید همکاری بین دانشگاه و این صنعت افزایش یابد، افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این باشیم که نمایندگان و کارشناسان بیمه ایران بتوانند نقش بیشتری در رفع نیازهای بیمه‌ای مردم داشته باشند و با افزایش سطح آگاهی و دانش در صنعت بیمه بیش از گذشته در خدمت مردم باشیم.

    محمد حسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این جلسه با بیان اینکه این دانشگاه تنها دانشگاهی است که توانایی برگزاری دوره‌های پودمانی را دارد، به تجهیز مرکز علمی کاربردی بیمه ایران به ابزارهای آموزش از راه دور و غیر حضوری اشاره کرد و افزود: این دوره های کوتاه مدت و پودمانی نیاز به حضور کارآموزان و دانشجویان در مرکز تهران ندارد و می‌تواند در همه استان‌ها تحت نظر بیمه ایران برگزار شود.

    سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران هم با بیان اینکه امروزه ثابت شده است سازمان‌های یادگیرنده با ثبات بیشتری در تطبیق با تغییرات موفق هستند، به اهمیت حیاتی و نقش رشته‌های تخصصی مورد نیاز صنعت بیمه اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد رشته‌های تخصصی بیمه‌ای مانند حقوق بیمه که در سال‌های گذشته در بیمه ایران انجام شده موجب موفقیت صنعت بیمه در رویارویی با مسائل مختلف می‌شود.

    حمید معینی رییس مرکز آموزش علمی کاربردی بیمه ایران نیز در این جلسه با اشاره به نقاط ضعف شبکه فروش گفت: بی اطلاعی از انواع رشته‌های بیمه‌ای، فنون بازاریابی و مدیریت ریسک موجب قانع نشدن بیمه‌گذار شده و در نتیجه بیشتر نمایندگان به ثالث فروشی روی آورده‌اند. بنابراین گسترش آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف موجب برطرف شدن این نقص شده و نمایندگان را تقویت خواهد کرد تا حضور قدرتمندی در ارائه انواع رشته های بیمه‌ای به بیمه گذاران داشته باشند.

    شایان ذکر است این تفاهم‌نامه با هدف گسترش تعاملات علمی میان بیمه ایران با دانشگاه‌ها و به ویژه در حوزه‌های تخصصی و کاربردی و نیز تسهیل فرآیندهای ارزیابی صلاحیت های حرفه‌ای منعقد شده و علاوه بر نیازهای بیمه ایران بخشی از نیازهای علمی صنعت بیمه را تامین خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی