عصر بازار

احتمالا اقتصاد اروپا زودتر از آمریکا بهبود پیدا می‌کند

عصر اعتبار- کارشناسان بر این باورند که علیرغم آنکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا کشورهای اروپایی شاهد اوضاع بدتری بودند اما عملکرد بسیار بهتری در بازگشایی اقتصادهای خود داشته‌اند.

احتمالا اقتصاد اروپا زودتر از آمریکا بهبود پیدا می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، کارشناسان اقتصادی بر این باورند علیرغم آنکه تعداد مبتلایان در هفته‌های نخست همه‌گیری شیوع کرونا در اروپا بسیار بیشتر از آمریکا بود اما آنها در زمینه باز کردن اقتصادهای خود پس از محدودیت‌های کرونایی و جلوگیری از شکل گرفتن موج دوم شیوع بسیار بهتر از آمریکا عمل کردند.

    پس از ارزیابی بانک جی‌پی‌مورگان آمریکا که بزرگ‌ترین بانک این کشور به شمار می‌رود حاکی از آن است که علیرغم آنکه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سه ماهه دوم سال جاری عملکرد اقتصادی آمریکا بهتر از اروپا بوده اما اقتصادهای اروپایی احتمالا خیلی سریع‌تر از آمریکا طی یک تا دو سال آینده روند بهبود را طی خواهند کرد.

    بنا به پیش‌بینی جی‌پی‌مورگان انتظار می‌رود که برای سال جاری اقتصاد اتحادیه اروپا رشد منفی 6.4 درصدی را تجربه کند که شرایط بدتری را نسبت به منفی 5.1 درصد آمریکا خواهد داشت اما برای سال 2021 پیش‌بینی می‌شود اقتصاد اتحادیه اروپا رشد مثبت 6.2 درصدی را داشته باشد که بیش از دو برابر پیش‌بینی رشد 2.8 درصدی برای آمریکا است.

    دلیل آنکه اقتصاد اتحادیه اروپا رشد منفی بیشتری داشته این است که ایالت‌های آمریکا زودتر از آنها روند از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی را آغاز کرده‌اند. این بدان معناست که آمریکایی‌ها از این مسأله در کوتاه و میان‌مدت منفعت خواهند برد اما افزایش اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا ممکن است این منافع را تحت تأثیر قرار داده و برخی ایالت‌های آمریکا را مجبور کند تا دوباره به سمت قرنطینه بروند.

    نشانه‌های این مسأله ابتدای هفته گذشته میلادی و زمانی که وزارت کار آمریکا اعلام کرد تنها در 7 روز 1.4 میلیون نفر اعلام بیکاری کرده‌اند، نمایان شد.

    در عوض اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بازگشایی اقتصادهای خود بسیار بهتر از آمریکا عمل کرده و توانسته‌اند در کنار جلوگیری از شکل گرفتن موج دوم شیوع کرونا روند بهبود اوضاع را شکل دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی