عصر بازار

معاون امور تعاون وزارت کار:

مشارکت ۲۰ درصدی تأمین اجتماعی در پروژه‌های تعاونی‌ها

عصر اعتبار- معاون امور تعاون وزارت کار گفت: سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده که در طرح‌ها و پروژه‌های تعاونی‌ها که بازدهی بالایی دارند و در سطح ملی هستند تا ۲۰ درصد مشارکت می‌کند.

مشارکت ۲۰ درصدی تأمین اجتماعی در پروژه‌های تعاونی‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: قوانینی در حوزه تعاون درباره موضوعات بیمه‌ای داریم و طی جلسه‌ای که با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی داشتیم این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در موضوع تخصیص 20 درصدی سهم کارفرمایان برای اعضای  تعاونی‌های شاغل در تعاونی‌ها تا هفته تعاون به جمع بندی می‌رسیم و اجرایی شدن این قانون را پیگیری می‌کنیم.

    وی درباره مشکلات تعاونی‌های تأمین اجتماعی، گفت: در جلسه‌ای که با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی داشتیم بعضی از اتحادیه‌ها به خصوص اتحادیه حمل و نقل بین شهری مشکلاتی در حوزه بیمه بیان کردند، همچنین درخواست‌هایی برای رفع بدهی‌ خود داشتند. اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی‌ چند درخواست داشتند تا بدهی آن‌ها را تأمین اجتماعی پرداخت کند.

    کبیری تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی موافقت خود را اعلام کرد تا از ظرفیت اتحادیه بافندگان فرش دست بافت و تاکسیرانی برای پایش بیمه قالیبافان و رانندگان استفاده کند و موافقت اولیه خود را برای بررسی صدور مجوز کارگزاری مجازی توسط این اتحادیه‌ها اعلام کرد.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که این سازمان در طرح‌ها و پروژه‌های تعاونی‌ها که بازدهی بالایی دارند و در سطح ملی هستند تا 20 درصد مشارکت می‌کند. همچنین سازمان تأمین اجتماعی این آمادگی را دارد که بدهی‌های تعاونی‌ها را پرداخت کند.

    وی اضافه کرد: مصوبه هیأت دولت درخصوص مسکن مهر را دیوان عدالت باطل کرد، اما با توجه به پیشرفت 91 درصدی پروژه‌های مسکن مهر، سازمان تأمین اجتماعی باید حجم مالی باقی مانده از پروژه‌های قبلی را احصا کند و به صورت مشترک بین معاونت تعاون وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی، به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود.

    کبیری خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکل تعاونی مسکن‌های مهری که از محل تعرفه حق بیمه تأمین اجتماعی متعلق به مسکن مهر دچار مشکل شدند، حل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی