عصر بازار

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای خسارت بازار پردیس

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه ایران معین از پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان بابت خسارت آتش‌سوزی بازار پردیس کیش و بسته شدن پرونده این بازار خبر داد.

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای خسارت بازار پردیس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، داریوش محمدی با اعلام این مطلب افزود: پس از وقوع حادثه، کارشناسان ما با بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند و با ارزیابی‌های صورت گرفته ظرف 24 ساعت یک میلیارد تومان به صاحبان غرفه‌های آسیب‌دیده پرداخت شد.

    وی در ادامه افزود: در مرحله دوم تا انتهای شهریور 8 میلیارد تومان دیگر پرداخت شد و باقی‌مانده مبلغ نیز که بابت خسارت سازه و برخی غرفه‌های دیگر بود طی دو روز اخیر و به مبلغ 7 میلیارد و 400 میلیون تومان صورت گرفت تا پرونده این بازار به طور کامل بسته و تسویه شود.

    محمدی با اشاره به حادثه صورت گرفته یادآور شد: این حادثه آتش‌سوزی درس‌هایی به دنبال خود دارد؛ اول این که آیا بیمه‌گر توان پرداخت چنین خسارت‌های بزرگی را دارد یا خیر و به توانایی مالی و شرایط فنی بیمه خریداری شده توجه کنیم. همچنین این حادثه تلنگری برای صاحبان کسب‌وکار بود تا اموال و بیمه‌های خود را با توجه به نوسانات بازار به‌روز کنند.

    وی در ادامه به سازه بازار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سازه آسیب جدی ندیده است و قابل بازسازی است و بر اساس نظر کارشناسان نیاز به تعویض ندارد؛ ولی با این حال این سازه مشکل کم بیمه‌شدگی داشت.

    مدیرعامل بیمه ایران معین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تفاهم‌نامه اخیر خود با سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط سخت اقتصادی ایجاد شده، تصمیم گرفتیم تسهیلات قرض‌الحسنه خرید بیمه‌نامه را برای کیشوندان فراهم کنیم تا به واسطه تنگناهای مالی آنها مجبور به حذف بیمه به خصوص بیمه‌های اجباری مانند شخص ثالت و خودرو از سبد خود نباشند. بر همین اساس به آنها مبلغ یکصد میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد و سود با بازپرداخت 12 ماهه تعلق خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی