عصر بازار

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

بازنشستگی پیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر لرستانی

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی ۱۷۸۳ نفر که در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت داشته‌اند، تأیید شد.

بازنشستگی پیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر لرستانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی آشتاب امروز 21 فروردین‌ماه، با اشاره به عملکرد یک ساله کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان، اظهار کرد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور در سال 99، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل 36 نشست و کمیته تجدیدنظر مربوطه با تشکیل 13 نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کرد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: از 2348 درخواست که در کمیته بدوی و تجدیدنظر مطرح شده، یک هزار و 783 درخواست مورد تائید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

    آشتاب با بیان اینکه کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی، تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده است، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا کارگران می‌توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان‌آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

    وی اضافه کرد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه شده این‌گونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: ایمنی و بهداشت‌کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به‌صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

    آشتاب همچنین با اشاره به شرایط کنونی ناشی از شیوع کروناویروس، ادامه داد: کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط و به‌خصوص ضدعفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی