عصر بازار

با تصویب مجلس

مجازات برای تولید و معامله ابزار قمار تعیین شد

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعمال مجرمانه قمار را با بیش از یک میلیارد تومان مشمول حبس درجه ۴ و جزای نقدی دانسته و برای تولید و معامله ابزار قمار بازی جزای نقدی تعیین کردند.

مجازات برای تولید و معامله ابزار قمار تعیین شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس ماده 3 و4 طرح اصلاح مواد (705) تا (711) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

    بر اساس ماده 3 این طرح، ماده (707) قانون به شرح زیر اصلاح شد: «ماده 707- هر شخص، جرائم موضوع مواد (705 و 706) این قانون را به عنوان حرفه خود یا سردسته یک گروه مجرمانه سازمان‌یافته انجام داده باشد یا ارزش یا اعتبار وجوه، اموال، اسناد، حواله‌جات، قبوض، اوراق بهادار، مفاصاحساب یا وسایل پرداخت مثل چک یا کارت‌های بانکی که در اثر ارتکاب اعمال فوق دریافت یا نگهداری کرده است بیش از ده میلیارد ریال باشد، در صورتی که رفتار او مشمول عنوان افساد فی‌الارض یا اخلال در نظام اقتصادی نباشد، علاوه بر ضبط اموال ناشی از جرم، به حبس درجه چهار و جزای نقدی معادل سه تا شش برابر ارزش اموال مذکور محکوم می‌شود.

    بر اساس ماده4 این طرح، ماده (708) قانون بدین شرح اصلاح شد: هر شخص، ابزار مخصوص قماربازی اعم از رایانه ای یا غیررایانه‌ای را تولید، معامله، عرضه، حمل یا نگهداری کند، به جزای نقدی درجه شش یا جزای نقدی یک تا سه برابر ارزش اموال و عواید حاصل از جرم، هر کدام بیشتر باشد محکوم می‌شود.

    در تبصره این ماده آمده است که ابزارهای مخصوص قماربازی، شرط‌بندی و بخت آزمایی حسب مورد توقیف یا مسدود یا معدوم می‌شود، مگر آنکه منفعت مشروع یا عقلائی داشته باشد که در این صورت ضبط می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی