عصر بازار

از محل پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی؛

بدهی ایران به سازمان ملل پرداخت شد

عصر اعتبار- کره جنوبی اعلام کرد با توجه به بدهی‌های بلوک شده ایران در این کشور تمام هزینه های مربوط به حق رای ایران در مجامع عمومی سازمان ملل را پرداخت کرده است.

بدهی ایران به سازمان ملل پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، ایران در ماه ژوئن سال گذشته پس از پرداختی مشابه، حق رأی خود در سازمان ملل را به دست آورده بود، اما در چند هفته اخیر اعلام کرد که دوباره حق رأی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل از دست داده است، زیرا به دلیل تحریم‌های آمریکا نتوانسته حق عضویت خود را به این سازمان پرداخت کند.

    آزادسازی وجوه مسدود شده ایران مستلزم تأیید ایالات متحده است که این هفته مسئولین این کشور در دیدار با متحدان اروپایی خود گفتن که تنها چند هفته برای نجات توافق هسته 2015 موسوم به برجام وقت باقی مانده است.

    دونالد ترامپ در سال 2018 واشنگتن را از این توافق خارج کرد و تحریم‌های ایالات متحده را علیه ایران دوباره اعمال کرد. ایران بعداً بسیاری از محدودیت‌های هسته‌ای توافق را به دلیل عهد شکنی آمریکایی‌ها زیر پا گذاشت و به فراتر از آنها ادامه داد.

    اما کره جنوبی روز جمعه با همکاری آژانس‌های مرتبط مانند دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا و دبیرخانه سازمان ملل، پرداخت حدود 18 میلیون دلار بدهی ایران به سازمان ملل را از طریق وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی را به عهده گرفت و حالا دیگر ایران حق رأی در مجامع عمومی سازمان ملل دارد.

    وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد که ایران هفته گذشته از کره جنوبی درخواست کرد تا به دلیل نگرانی از از دست دادن حق رأی خود در مجمع عمومی سازمان ملل حق عضویت خود را از طریق پول‌های بلوکه شده‌اش در کره جنوبی بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی