عصر بازار

امکان انتخاب نرخ حق بیمه بر حسب تعهدات

جزئیات پوشش بیمه‌ای دانشجویان

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه دانشجویان سه نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد را می‌توانند برحسب تعهدات انتخاب کنند، گفت: دولت هم دو درصد حق بیمه دانشجویان را تقبل کرده است.

جزئیات پوشش بیمه‌ای دانشجویان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هاشم داداش پور امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با موضوع بیمه دانشجویان که در محل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه سه میلیون و 200 هزار دانشجو در سراسر کشور داریم که شامل دانشگاه آزاد، پیام نور، فنی و حرفه ای و غیره می‌شود، گفت: دانشجویان ما در مجموع پنج درصد از جمعیت کل کشور را دربرمی‌گیرند.

    وی افزود: تعدادی از این دانشجویان ادامه تحصیل داده و دانشجوی مقاطع بالاتر هستند و در واقع می‌توان گفت که از چهار تا 11 سال در دانشگاه‌ها حضور دارند، اما تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

    رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه با سازمان تامین اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که دانشجویان از امکان بیمه برخوردار شوند، گفت: سازمان امور دانشجویان متولی دانشجویان است و نقش راهبری و هدایت آنها را برعهده دارد و بیمه دانشجویان می‌تواند ذیل وظایف حمایتی و هدایتی ما دنبال شود.

    داداش پور افزود: صندوق رفاه دانشجویان را داریم که تسهیلات به دانشجویان ارائه می‌دهد. پوشش بیمه‌ای می‌تواند جزو تسهیلاتی باشد که صندوق می‌تواند برعهده بگیرد. امید است ظرفیتی ایجاد کنیم که دانشجویان از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

    وی با بیان اینکه دانشجویان سه نرخ حق بیمه دانشجویی 12، 14 و 18 درصد را می‌توانند برحسب تعهدات انتخاب کنند، گفت: دولت هم دو درصد حق بیمه دانشجویان را تقبل کرده است. در تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی ظرفیت‌هایی برای اطلاع‌رسانی مطلوب دیده شده است تا دو سازمان در تعامل با یکدیگر برای بهره مندی حداکثری دانشجویان از بیمه تلاش کنند.

    وی افزود: تفاهم‌نامه را به دانشگاه‌ها ارسال می‌کنیم و آنها از ابزارهای اطلاع‌رسانی برای افزایش پوشش استفاده می‌کنند تا میزان افراد تحت پوشش به حداکثر برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو