عصر بازار

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی:

پرداخت وام ۱۲۰ میلیون تومانی ازدواج لازم الاجراست

مردم از چه طریقی تخلفات را پیگیری کنند؟

عصر اعتبار- دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: بانک‌ها همکاری لازم را در پرداخت وام ازدواج دارند اما اگر به هر دلیلی مشکلی در این زمینه وجود داشت، متقاضی می‌تواند در سامانه ثبت شکایت در سایت بانک مورد نظر، نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کند که در ۲۴ ساعت رسیدگی خواهد شد.

پرداخت وام ۱۲۰ میلیون تومانی ازدواج لازم الاجراست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، علیرضا قیطاسی تصریح کرد: بانک مرکزی 10 فروردین 1401 بخشنامه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. این ابلاغیه به استناد بند الف تبصره 16 قانون بودجه 1401 کشور است که جزئیات پرداخت تسهیلات در آن قید شده است.

    وی ادامه داد: وام ازدواج متناسب با منابع بانک‌ها از محل 100 درصد سپرده قرض الحسنه و 50 درصد سپرده‌های جاری آنهاست.

    قیطاسی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک‌ها مکلف هستند براساس نظام اعتبارسنجی نسبت به اخذ ضامن از متقاضی اقدام کنند، تاکید کرد: مبلغ وام ازدواج برای زوجینی که تاریخ ازدواجشان از اول فروردین 97 به بعد است 120 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و مدت بازپرداخت 10ساله تعیین شده است. افراد زیر 25 سال نیز 150 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

    دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با بیان اینکه تمامی بانک‌ها موظف شده‌اند که ماهانه گزارش عملکرد خود در این حوزه اطلاع رسانی کنند، اظهار کرد: بانک‌ها همراهی کامل را در این زمینه خواهند داشت و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد. متقاضی باید در سامانه ثبت نام کند و بعد از تکمیل مدارک، بانک مورد نظر براساس منابع و ظرفیت آن به متقاضی معرفی می‌شود. براساس آمار، 90 درصد افراد متقاضی وام ازدواج در سال 1400 ،‌تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند و بانک‌ها همکاری بسیار خوبی را در این زمینه داشته‌اند. 

    وی افزود: اگر به هر دلیلی متقاضیان با مشکلی در این زمینه مواجه شدند می‌توانند به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه و در سامانه رسیدگی به شکایات نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند که ظرف 24 ساعت پاسخ مناسب ارائه خواهد شد.

    به گفته وی، در حال حاضر این قانون لازم الاجراست چرا که از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و قطعا هماهنگی لازم با شورای پول و اعتبار نیز انجام گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو