عصر بازار

پارسال چقدر وام تولیدی داده شد؟

عصر اعتبار- آمار سالانه منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد سال قبل بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت شده و ۳۱.۵ درصد از متقاضیان این تسهیلات موفق به دریافت آن شدند. البته با این وجود آماری از میزان پرداخت تسهیلات تولید و استغال در کل سال ۱۴۰۰ در دسترس نیست.

پارسال چقدر وام تولیدی داده شد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در 11 ماهه سال قبل 24 هزار و 31 میلیارد تومان در قالب 5410 فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و از 24 آبان تا پایان بهمن سال قبل، بیش از 2025 میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره 18) در قالب 186 فقره به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

    در این مدت 17 هزار و 158 مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که 9500 مورد برای دریافت بیش از 55 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت 5410 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 24 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است؛ یعنی حدود 31.5 درصد از کل ثبت نام کنندگان سال قبل موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

    در این میان آماری از میزان پرداخت تسهیلات تولید و استغال در کل سال 1400 در دسترس نیست. اما از 24 آبان تا پایان سال قبل 5042 مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که 1340 مورد برای دریافت تسهیلات 12 هزار و 806 میلیارد تومانی به بانک معرفی شده‌اند. در نهایت 186 مورد پرداخت تسهیلات به ارزش 2025 میلیارد تومان صورت گرفته است؛ یعنی حدود 3.7 درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

    لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه با بهره 14 درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو