عصر بازار

اقتصاد اسپانیا پنچر شد!

عصر اعتبار- یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه‌ها در اسپانیا در ژوئن با کمترین سرعت از ژانویه ۲۰۲۱ رشد کرد زیرا یک محیط اقتصادی چالش‌برانگیز، به ویژه افزایش قیمت‌ها، بر تقاضا تاثیر گذاشته است.

اقتصاد اسپانیا پنچر شد!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس این نظرسنجی، شاخص مدیران خرید اس‌اندپی گلوبال (PMI) برای بخش تولید در ژوئن به 52.6 رسید که از 53.8 در ماه می کاهش یافت. شاخص ماه ژوئن کمترین میزان از ژانویه 2021 بود که 49.3 بود. این شاخص در ماه ژوئن همچنان بالاتر از سطح 50 بود که نشان‌دهنده رشد فعالیت است.

    اس‌اندپی گلوبال گفت که کاهش سفارشات جدید بارزترین ویژگی نظرسنجی ژوئن بود که این کاهش را به بی‌ثباتی در اروپا و فشارهای تورمی طولانی‌مدت نسبت داد. پل اسمیت، اقتصاددان اس اند پی گلوبال، گفت: آخرین داده‌ها به نگرانی‌های واقعی رکود تورمی می‌افزاید.

    به نقل از رویترز، افزایش تورم اسپانیا که در ژوئن برای اولین‌بار از سال 1985 از 10 درصد گذشت و عدم اطمینان مربوط به جنگ در اوکراین، نادیا کالوینو، وزیر اقتصاد را بر آن داشت تا چشم انداز رشد اقتصادی خود را برای امسال از 7 درصد به 4.3 درصد بعد از 5.1 درصد سال 2021 کاهش دهد.

    بانک مرکزی اسپانیا نیز انتظار رشد خود را در سال جاری به حدود 4 درصد کاهش داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی