عصر بازار

چراغ اقتصاد چین خاموش می‌شود؟

عصر اعتبار- شهرهای شرقی چین با ظهور سویه‌های جدید، محدودیت‌های کووید را تشدید می‌کنند.

چراغ اقتصاد چین خاموش می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شهرهای شرق چین روز یکشنبه (3 جولای) با ظهور سویه‌های جدید ویروس کرونا محدودیت‌های کووید-19 را تشدید کردند و تهدید جدیدی برای بهبود اقتصادی چین تحت سیاست سختگیرانه دولت در برابر کووید صفر است.

    ووشی در شرق چین، فعالیت در بسیاری از مکان‌های عمومی زیر زمینی، از جمله مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها را متوقف کرد و خدمات صرف غذا در رستوران‌ها به حالت تعلیق درآمد و دولت به مردم توصیه کرد از خانه کار کنند. پس از گزارش 42 مورد جدید بدون علامت در روز شنبه، مقامات شهری از ساکنان خواستند تا ووشی را مگر در موارد ضروری ترک نکنند.

    بخش سیشان که بخش عمده‌ای از عفونت ها تا در موج اخیر داشته، 760 هزار ساکن خود را قرنطینه کرده و ترافیک عمومی را به حالت تعلیق درآورده است.

    چین به عنوان بخشی از رویکرد سختگیرانه اتخاذ شده در کشوری که اولین بار در اواخر سال 2019 ویروس کرونا در آن شناسایی شد، به تلاش برای از بین‌بردن عفونت‌های جدید ادامه می‌دهد اما قرنطینه‌ها و سایر اقدامات تلفات سنگینی بر دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کرده است.

    کمیسیون ملی بهداشت چین روز یکشنبه اعلام کرد 473 مورد جدید کووید-19 ثبت شده است که از این تعداد 104 مورد علامتی و 369 مورد بدون علامت بودند. این در مقایسه با 268 مورد جدید یک روز قبل است که 72 عفونت علامت‌دار و 196 عفونت بدون علامت بودند.

    مقامات در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز مالی چین، یک مورد مثبت در خارج از مناطق قرنطینه در این شهر گزارش کرده است. این شهر در اول ژوئن پس از دو ماه تعطیلی که به تولید و مخارج مصرف‌کننده ضربه زد، قرنطینه را لغو کرد.

    تولید صنعتی چین در ماه آوریل نسبت به سال قبل 2.9 درصد کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی