عصر بازار

آمار بیکاری آمریکا بدون تغییر باقی ماند

عصر اعتبار- وزارت کار ایالات‌متحده گزارش کرد که کارفرمایان ایالات‌متحده در بحبوحه ادامه تنگنای بازار کار، ۳۷۲هزار شغل در ماه ژوئن ایجاد کردند و نرخ بیکاری بدون تغییر در ۳.۶ درصد، کمی بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری باقی ماند.

آمار بیکاری آمریکا بدون تغییر باقی ماند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش منتشر شده اداره آمار کار این وزارتخانه (BLS) دستاوردهای شغلی قابل توجهی در خدمات حرفه‌ای و تجاری، اوقات فراغت و مهمان‌نوازی و مراقبت‌های بهداشتی رخ داده است.

    گزارش اشتغال در ژوئن نشان داد که نرخ مشارکت نیروی کار اندکی به 62.2 درصد کاهش یافته که همچنان پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری 63.4 درصد است.

    تعداد افرادخواهان شغل نیز اساسا بدون تغییر در 5.7 میلیون نفر در ماه ژوئن بوده و این اندازه‌گیری بالاتر از سطح 5.0 میلیون در فوریه 2020 است.

    در ماه ژوئن، 2.1 میلیون نفر اعلام کردند که به دلیل تعطیلی یا از دست دادن کسب و کار کارفرمایانشان به دلیل بیماری همه‌گیر قادر به کار نبوده‌اند. این اندازه‌گیری از 1.8 میلیون در ماه قبل افزایش یافته است.

    گزارش اداره آمار کار نشان داد که میانگین درآمد ساعتی همه کارمندان در فهرست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی خصوصی با 10 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 32.08 دلار آمریکا در ماه ژوئن رسید. در طول 12 ماه گذشته، میانگین درآمد ساعتی 5.1 درصد افزایش یافته است.

    شرکت‌ها همچنان در تلاش بودند تا استخدام کنند زیرا عرضه بازار کار نمی‌تواند تقاضا را برآورده کند. اداره آمار کار در اوایل این هفته اعلام کرد که تعداد فرصت‌های شغلی با 427هزار کاهش به 11.3 میلیون تا پایان ماه مه رسیده است.

    با این حال، گزارش ژوئن نشان داد که تعداد بیکاران اندکی به 5.9 میلیون نفر کاهش یافته است که نشان می‌دهد تقریبا 1.9 موقعیت شغلی برای هر بیکار وجود دارد.

    همان‌طور که فدرال رزرو مبارزه خود را با تورم فزاینده افزایش می‌دهد، بازار کار قوی ممکن است در شرف بدتر شدن باشد.

    در صورتجلسه‌ نشست سیاستی فدرال رزرو در ژوئن که به تازگی تازه منتشر شده  آمده است که «استحکام بیشتر در موضع سیاست احتمالا منجر به کاهش رشد اقتصادی و کاهش شرایط بازار کار خواهد شد».

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی