عصر بازار

بدترین وضع افزایش حقوق‌ها در انگلیس در یکصد سال گذشته

عصر اعتبار- کنگره اتحادیه‌های تجاری انگلیس طی گزارشی اعلام کرد که نرخ افزایش دستمزدها در این کشور امسال ۸ درصد پایین‌تر از نرخ تورم خواهد بود.

بدترین وضع افزایش حقوق‌ها در انگلیس در یکصد سال گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کنگره اتحادیه‌های تجاری انگلیس طی گزارشی گفت که نرخ افزایش دستمزدها برای مردم انگلیس امسال به 8 درصد کمتر از نرخ تورم در این کشور خواهد رسید که بدترین شرایط در یکصد سال گذشته است.

    بر اساس این گزارش استانداردهای زندگی در انگلیس با رقم بی‌سابقه 7.75 درصد برای سال جاری عقب‌نشینی خواهد کرد؛‌ چراکه بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده که نرخ تورم تا پایان امسال به 13 درصد افزایش خواهد یافت، اما نرخ دستمزدها فقط 5.25 درصد بالا خواهد رفت.

    این کنگره می‌گوید: از دهه 1920 به بعد حقوق‌بگیران در این کشور چنین شرایط بدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه نکرده‌اند.

    ارزیابی‌ها حاکی از آن است که افزایش دستمزدها در انگلیس فقط 20 درصد فشار ناشی از افزایش تورم در این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دوش خواهد کشید.

    در گزارش کنگره اتحادیه‌های تجاری انگلیس آمده؛ آخرین باری که فاصله تورم و افزایش حقوق‌ها این‌قدر بالا بود مربوط به سال 1922 می‌شود. در سال 1940 هم این فاصله به 7.2 درصد رسیده بود.

    فرانسیس اوگادی، دبیر این کنگره، می‌گوید: دولت باید اقتصاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به حالت تعادل بازگرداند. بخش قابل توجهی از سود به جیب ثروتمندان می‌رود و دستمزد کارگران و درآمد خانوارها خیلی کم افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی