عصر بازار

منطقه یورو بیش‌از پیش به سمت رکود زمستانه پیش می‌رود

عصر اعتبار- تورم بالا و ترس از تشدید بحران انرژی با ادامه جنگ اوکراین، رکود اقتصادی در منطقه یورو را تشدید کرده و هزینه زندگی را بالاتر خواهد برد.

منطقه یورو بیش‌از پیش به سمت رکود زمستانه پیش می‌رود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رکود در اقتصاد منطقه یورو به‌خاطر تورم بالا و ترس از تشدید بحران انرژی و آسیب دیدن تقاضا عمیق‌تر شده‌است و این منطقه را بیش‌از پیش به سمت یک رکود زمستانه پیش می‌برد.

    فعالیت تجاری در منطقه یورو در ماه اکتبر با بالاترین سرعت از اواخر 2020 کاهش یافته‌است. سفارش‌های صنعتی آلمان کاهش غیر قابل انتظاری در ماه سپتامبر داشته و بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را در آستانه رکود قرار داده‌است.

    شاخص مدیران خرید اس‌پی‌گلوبال برای منطقه یورو که شاخص خوبی برای سلامت اقتصاد این منطقه است تا 47.3 در ماه اکتبر پایین آمده که پایین‌ترین رقم طی 23 ماه گذشته را نشان می‌دهد. شاخص پائین‌تر از 50 نشان‌دهنده رکود اقتصاد است. این شاخص به‌خوبی نشان‌دهنده کاهش فعالیت اقتصادی و تورم بالا در اروپاست.

    اطلاعات اولیه اقتصادی در فرانسه به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو نشان می‌دهد تولید صنعتی در این کشور در ماه سپتامبر کاهش یافته‌است.

    بخش خدمات اسپانیا در ماه اکتبر برای دومین ماه پیاپی به‌خاطر تورم بالا کوچک شده‌است.

    تورم در 19 کشور منطقه یورو در ماه گذشته بیش از حد انتظار افزایش‌یافته و به 10.7 درصد رسیده‌است، یعنی بیش‌از 5 برابر بیشتر از هدف بانک مرکزی اروپا. بدین‌ترتیب این بانک احتمالاً به سیاست افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد که فشار بر مصرف‌کنندگان بدهکار را بیشتر می‌کند.

    افزایش هزینه‌ها در منطقه یورو به‌خاطر بالا رفتن قیمت انرژی، دستمزدها و هزینه حمل‌ونقل، باعث شده شرکت‌های خدماتی قیمت‌های خود را دوباره افزایش دهند.

    اکثر اقتصاددان‌ها عقیده دارند با ادامه جنگ اوکراین، هزینه زندگی در منطقه یورو به‌طرز قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی