عصر بازار

هند ۱۰ سال دیگر سومین اقتصاد جهان می‌شود

عصر اعتبار- اقتصاددان ارشد آسیایی در شرکت مورگان استنلی معتقد است که هند تا سال ۲۰۲۷ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد و تولید ناخالص داخلی آن از ۳.۴ تریلیون دلار فعلی طی ۱۰ سال به ۸.۵ تریلیون دلار می‌رسد.

هند ۱۰ سال دیگر سومین اقتصاد جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار هند تا سال 2032 به 11 تریلیون دلار افزایش یابد و جایگاه سومین اقتصاد بزرگ جهان را کسب کند.

    به گفته این تحلیلگر، هند سالانه بیش از 400 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی خود اضافه خواهد کرد، مقیاسی که با آن از آمریکا و چین پیشی خواهد گرفت.

    وی می‌گوید: امروز اقتصاد هند در جایی است که چین در سال 2007 بود یعنی شکافی 15 ساله.

    این اقتصاددان تاکید کرد که جمعیت سن کار هند همچنان در حال رشد و میانگین سنی امروز این کشور 11 سال کمتر از چین است.

    وی با اشاره به تفاوت‌های رشد بهره‌وری گفت: رشد تولید ناخالص داخلی واقعی هند در دهه آینده به‌طور متوسط ‌6.5 درصد خواهد بود در حالی که رشد چین به‌طور متوسط ‌3.6 درصد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در حال حاضر دهلی نو تلاش‌های هماهنگی را برای افزایش هزینه‌های زیرساختی انجام می‌دهد.

    اکونومیک نوشت، علاوه بر این، هند در زمینه زیرساخت‌های دیجیتال پیشرو است و رویکرد توسعه‌ای منحصربه‌فردی را اتخاذ می‌کند که می‌تواند در دنیای امروز مهم باشد.

    برخلاف سایر اقتصادهایی که شبکه‌های خصوصی در آنها ریشه دوانده، هند در ساخت زیرساخت‌های دیجیتال عمومی بر پایه سیستم شناسایی دیجیتال منحصربه‌فرد ادهار (Aadhaar) در جهان پیشتاز است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی