عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی:

دیجیتالی شدن چک به آن اعتبار می‌بخشد

عصر اعتبار- حسن‌پور بیگلری گفت: دیجیتالی شدن چک در عمل به آن اعتبار می‌بخشد. یکی از دلایل این اعتباربخشی هم در نظر گرفتن اهلیت افراد است.

دیجیتالی شدن چک به آن اعتبار می‌بخشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، شهباز حسن پور بیگلری، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان درباره مزایای چک دیجیتال به خبرنگار ایبِنا گفت: چهار سال پیش مجلس شورای اسلامی قانون مربوط به صدور و امنیت چک را مصوب کرد؛ حال پس از چهار سال از چک الکترونیک رونمایی شد. چک الکترونیک بیش از چند ده سال است در کشور‌های مختلف برای سهولت هر چه بیشتر و جلوگیری از عدم تردد افراد انجام می‌شود. البته جای تقدیر و تشکر از ریاست محترم کل بانک مرکزی دارد که هر چند با تاخیر، اما از این مصوبه رونمایی کرد.


    این عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: دیجیتالی شدن چک در عمل به آن اعتبار می‌بخشد. یکی از دلایل این اعتباربخشی هم بدین سبب است که برای صدور مجوز اجازه از چک اهلیت متقاضیان و عدم سوء استفاده در گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد. البته وضعیت چک در چند ماه گذشته نسبت به قبل بهتر شده است.


    نماینده مردم کرمان در رابطه با مشکل افراد کم سواد در این رابطه بیان کرد: بحث سواد الکترونیک باید در کشور جاری و ساری شود و در این زمینه هم نیاز به همکاری و آموزش رسانه ملی است.


    حسن پور بیگلری در ادامه افزود: در یک یا دو سال گذشته در دورترین روستا‌های کشور از طریق فضای مجازی، آموزش داده می‌شد و مردم هم از این روش استقبال کردند، بنابراین زیرساخت‌ها برای انجام این کار وجود دارد فقط باید در دستور کار قرار گیرد که انجام آن وظیفه ذاتی تمام دستگاه‌ها است زیرا وقتی قرار است خدمتی ارائه شود، باید آموزش های لازم در رابطه با آن مورد توجه قرار گیرد.


    وی در ادامه تاکید کرد: این روز‌ها شاهد هستیم، فروشگاه‌ها و تولید کنندگان بزرگ اعلام می‌کنند که بدون هیچ گونه ضمانتی تنها با دریافت چک، متقاضیان می‌توانند برای تهیه وسایل منزل یا سایر امورات زندگی مراجعه کنند. خدماتی از این دست تنها به دلیل ایجاد اعتبار به چک است زیرا در غیر این صورت هیچ فروشنده‌ای حاضر به انجام چنین کاری نبود.


    عضو کمیسیون اقتصادی در این باره یادآور شد: امیدوارم در بانک‌ها هم چک را تنها ضامن قرار دهند و مردم برای دریافت تسهیلات سرگردان نشوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو