عصر بازار

سومین اقتصاد بزرگ جهان در خطر است

عصر اعتبار- تولید کارخانه ژاپن در ماه اکتبر برای دومین ماه متوالی کاهش یافت زیرا توقف تقاضای جهانی و تنگناهای طولانی عرضه، برنامه‌های تولید سازندگان ژاپنی را با مشکل مواجه کرده است.

سومین اقتصاد بزرگ جهان در خطر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، فعالیت ضعیف تجاری، چالش‌هایی را برای سومین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که حتی در شرایطی که دولت، بسته محرک دیگری را برای مقابله با تورم بالای 40 سال آماده می‌کند، در بهبودی از همه‌گیری از همتایان خود عقب مانده است. شومپی فوجیتا، اقتصاددان در موسسه تحقیقاتی و مشاوره میتسوبیشی UFJ، با اشاره به کندی اقتصاد جهانی گفت: تولید برای اکتبر تا دسامبر احتمالا تقریبا ثابت یا اندکی نسبت به سه ماهه قبل کاهش خواهد یافت.

    داده‌های دولتی این کشور امروز(چهارشنبه) نشان داد که تولید کارخانه در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل 2.6 درصد کاهش یافت. این افت بیشتر از پیش‌بینی اقتصاددان‌ها برای کاهش 1.5 درصدی و به دنبال کاهش 1.7 درصدی در سپتامبر بود.

    یک مقام وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) در یک نشست خبری گفت که کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی در بازارهای بزرگی مانند چین منجر به تولید ضعیف در بخش‌های مرتبط شده است. تولید در بخش مربوط به خودرو، یک صنعت کلیدی برای شرکت‌های ژاپنی 5.6 درصد رشد کرد. این مقام گفت: در حالی که تولید خودروهای کامپکت برای بازار داخلی رشد کرد، تولید و ارسال خودروهای بزرگ‌تر صادرات محور به دلیل کمبود تراشه کاهش یافت.

    این وزارت، ارزیابی خود از تولید صنعتی را برای اولین بار در پنج ماه گذشته کاهش داد و گفت: تولید به تدریج در حال افزایش است اما نقاط ضعفی هم دارد. تولیدکنندگانی که توسط این وزارت مورد بررسی قرار گرفتند، انتظار داشتند که تولید در ماه نوامبر 3.3 درصد و در دسامبر 2.4 درصد افزایش یابد، اگرچه ارقام پیش‌بینی معمولاً بیشتر از نتایج واقعی هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، شیوع جدید کووید-19 در شهرهای چین خطر دیگری برای چشم‌انداز تولید ژاپن ایجاد می‌کند زیرا خودروسازان بزرگ ژاپنی از جمله تویوتا و هوندا اعلام کردند که تولید خود را در چین به دلیل قرنطینه‌های محلی تعدیل کرده‌اند

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی