عصر بازار

طبق یک نظرسنجی

اقتصاد چین رنگ باخت

عصر اعتبار- اعتماد تجاری چین به دلیل شیوع بیماری کووید به کمترین میزان در تقریبا یک دهه اخیر رسید.

اقتصاد چین رنگ باخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نظرسنجی ورلد اکونومیکس امروز دوشنبه نشان داد که اعتماد تجاری چین به پایین‌ترین حد خود از ژانویه 2013 رسیده است که نشان‌دهنده تأثیر افزایش موارد کووید- 19 بر فعالیت‌های اقتصادی با لغو ناگهانی بسیاری از اقدامات کنترل همه‌گیری است.

    نظرسنجی از شاخص مدیران فروش بیش از 2300 شرکت که از 1 تا 16 دسامبر انجام شد، نشان داد که این شاخص در دسامبر از 51.8 در ماه نوامبر به 48.1 کاهش یافت. این شاخص کمترین میزان از زمان آغاز نظرسنجی در سال 2013 بوده است. نتایج نظرسنجی یکی از اولین شاخص‌هایی بود که نشان می‌دهد چگونه احساسات تجاری پس از کاهش شدید اقدامات سختگیرانه مهار کووید در دومین اقتصاد بزرگ جهان آسیب دیده است.

    ورلد اکونومیکس عنوان کرد: این نظرسنجی به شدت حاکی از آن است که نرخ رشد اقتصاد چین به شدت کاهش یافته است و ممکن است در سال 2023 به سمت رکود پیش برود.

    بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری تنها سه درصد رشد کند که بدترین عملکرد آن در نزدیک به نیم قرن اخیر است. این نظرسنجی نشان داد که فعالیت‌های تجاری در ماه دسامبر به شدت کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی