عصر بازار

هزینه ۴۰ میلیارد دلاری برگزیت برای انگلیس

عصر اعتبار- نتایج تحقیق مرکز اصلاحات اروپا (CER) نشان می‌دهد که اگر انگلیس در اتحادیه اروپا باقی می‌ماند، اقتصاد این کشور وضعیت بسیار بهتری داشت.

هزینه ۴۰ میلیارد دلاری برگزیت برای انگلیس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، نتایج تحقیق مرکز اصلاحات اروپا (CER) نشان می‌دهد که اگر انگلیس در اتحادیه اروپا باقی می‌ماند، اقتصاد این کشور وضعیت بسیار بهتری داشت.

    بر اساس این یافته‌ها، تا ژوئن 2022، تولید ناخالص داخلی بریتانیا 5.5 درصد کمتر از چیزی ثبت شده است که اگر برگزیت اتفاق نمی‌افتاد این کشور به آن دست می‌یافت. این زیان 33 میلیارد پوند (40 میلیارد دلار) برآورد می‌شود.

    مرکز اصلاحات اروپا در این مطالعه از داده‌های سایر کشورها که عملکرد اقتصادی آنها نزدیک به عملکرد انگلستان قبل از برگزیت بود، استفاده و محاسبه کرد که بریتانیا اگر از این اتحادیه خارج نمی‌شد، چگونه عمل می‌کرد. این مرکز از داده‌های اقتصادی ایالات متحده، آلمان، نروژ و استرالیا به عنوان مرجع استفاده کرد.

    در این تحقیق آمده است: ضربه برگزیت به ناچار منجر به افزایش مالیات شده است، زیرا یک اقتصاد با رشد کندتر نیاز به مالیات بالاتر برای تأمین مالی خدمات و مزایای عمومی دارد. اگر برگزیت اتفاق نمی افتاد، بیشتر افزایش مالیاتی که در آن زمان، ریشی سوناک، رئیس خزانه‌داری انگلیس در مارس 2022 اعلام کرد، ضروری نبود. درآمدهای مالیاتی سالانه حدود 40 میلیارد پوند بیشتر می‌شد.

    بر اساس نتایج این تحقیق، سرمایه‌گذاری در بریتانیا نیز در حال حاضر 11 درصد کمتر از آن چیزی است که بدون رفراندوم سال 2016 می‌توانست باشد، در حالی که تجارت کالا نیز در این کشور 7 درصد کمتر شده است.

    جان اسپرینگفورد، معاون مرکز اصلاحات اروپا و نویسنده این مطالعه، به ایندیپندنت گفت: برگزیت به وضوح تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد داشته است. ضربه قابل توجهی به تجارت و سرمایه گذاری وارد شده است.

    وی افزود: بین چیزهایی که سیاستمداران می خواهند در مورد برگزیت بگویند و آنچه داده ها به ما می گویند فاصله وجود دارد. من فکر می‌کنم غیرممکن است که بگوییم برگزیت به اقتصاد بریتانیا آسیبی وارد نکرده است.

    وی در ادامه تأکید کرد که هنوز برای پیش‌بینی اثرات بلندمدت این اقدام زود است و گفت: بیشتر هزینه‌های اقتصادی ممکن است قبلاً صورت گرفته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی