عصر بازار

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کوچک شد

عصر اعتبار- حدود ۴۰ درصد از شرکت‌های آلمانی انتظار کاهش تولید در سال ۲۰۲۳ را دارند.

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا کوچک شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نظرسنجی موسسه اقتصادی آلمان (IW) نشان داد که از هر 10 شرکت آلمانی، چهار شرکت انتظار دارند تجارت در سال 2023 کاهش یابد و هزینه‌های بالای انرژی، مشکلات زنجیره تامین و ادامه جنگ در اوکراین را مقصر دانستند.

    خطر کمبود گاز در فصل زمستان 2022 تا 2023 دیگر مانند تابستان 2022 نیست و قیمت انرژی نیز از آن زمان کاهش یافته است. با این حال، نمی‌توان اختلالات تولید را رد کرد. علاوه بر این، تنها در طول سال 2023 مشخص خواهد شد که چگونه می‌توان گاز و انرژی گسترده‌ای را برای زمستان آینده ایجاد کرد و میزان اختلالات احتمالی ممکن است در سال 2023 رخ دهد.

    نظرسنجی از حدود 2500 شرکت نشان داد که حدود یک سوم شرکت‌ها انتظار دارند تولید راکد شود و سه ماهه باقی مانده رشد تجارت را پیش‌بینی می‌کند.

    پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، در سال آینده 0.3 درصد کوچک شود که طبق گفته صندوق بین‌المللی پول، بیشترین کاهش در میان کشورهای گروه هفت است که از توقف ناگهانی جریان گاز از روسیه، تامین‌کننده اصلی سابق این کشور، آسیب دیده است.

    بر اساس گزارش رویترز، چشم‌انداز به ویژه در بخش ساخت‌وساز آلمان تیره و تار است؛ جایی که بیش از نیمی از شرکت‌های مورد بررسی توسط IW انتظار کاهش تولید دارند و تنها 15 درصد پیش بینی تجارت بیشتر را دارند. این تصویر در صنعت نیز روشن نیست که 39 درصد از شرکت‌های مورد بررسی کاهش را پیش‌بینی کردند که ناشی از ارزیابی محتاطانه در صنایع مصرف‌کننده و پایه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی