عصر بازار

شروع سال سخت برای اقتصاد انگلیس

عصر اعتبار- بر اساس نظرسنجی منتشره، تولیدکنندگان بریتانیایی در ماه ژانویه شاهد کاهش فعالیت تجاری برای ششمین ماه متوالی بودند و به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۳ که اقتصاد این کشور در معرض رکود است، سال سختی خواهد بود.

شروع سال سخت برای اقتصاد انگلیس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص مدیران خرید تولیدی اس‌اندپی گلوبال به 47 افزایش یافت که نسبت به رقم اولیه 46.7 در ژانویه و از پایین‌ترین سطح 31 ماهه 45.3 در دسامبر اما همچنان پایین‌تر از سطح 50 است.

    تولید و سفارشات جدید برای چهارمین ماه متوالی منقبض شد و از دست‌دادن شغل نیز گزارش شد. تقاضای ضعیف مشتریان در داخل و خارج از کشور به علاوه تورم شدید قیمت و کمبود مواد خام و کارکنان، همگی بر تولید تاثیر گذاشته است.

    البته نشانه‌هایی وجود داشت که بدترین دوره افزایش تورم با کندی افزایش هزینه‌ها پشت سر گذاشته شده است و فشارها بر زنجیره تامین کاهش یافت و خوش‌بینی به بالاترین سطح خود از آوریل 2022 رسید. تقریباً 57 درصد از تولیدکنندگان گزارش کردند که تولید یک سال آینده بیشتر خواهد بود.

    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی انگلیس در حال بررسی این موضوع است که چقدر باید نرخ بهره را افزایش دهد تا مشکلات تورم را از بین ببرد و انتظار می‌رود نرخ بانکی در روز پنجشنبه از 3.5 درصد به 4 درصد افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی