عصر بازار

هشدار رئیس سابق دویچه بانک به دولت سوئیس

عصر اعتبار- رئیس سابق دویچه بانک آلمان به دولت سوئیس نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا بلوکه شده‌اند، هشدار داد، چرا که این اقدام اعتماد سرمایه‌گذاران به سیستم بانکی سوئیس را به خطر می‌اندازد.

هشدار رئیس سابق دویچه بانک به دولت سوئیس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، جوزف آکرمن، رئیس سابق دویچه بانک، به دولت سوئیس نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا بلوکه شده‌اند، هشدار داد، چرا که این اقدام اعتماد سرمایه‌گذاران به سیستم بانکی سوئیس را به خطر می‌اندازد.

    آکرمن در مصاحبه با خبرگزاری بلیک این اقدام را به "باز کردن جعبه پاندورا" تشبیه کرد.

    وی تأکید کرد که سوئیس اگر تصمیم بگیرد "به‌طور رسمی شهروندان روسیه را مسئول اقدامات دولت آن‌ها بداند" احتمالاً موقعیت خود را به‌عنوان یک مرکز مالی جهان از دست خواهد داد.

    این بانکدار اظهار داشت: پس در آینده، شهروندان کشورهای دیگر نیز باید از سرمایه‌گذاری پول در سوئیس بترسند...، چنین پیامی برای این کشور به‌عنوان یک مرکز مالی ویرانگر خواهد بود.

    به‌نظر آکرمن، سوئیس باید موضع خود را در این مورد مشخص کند و برای تقلید از اقدامات سایر کشورهای غربی عجله نکند.

    بر اساس گزارش بلیک، حدود 7.5 میلیارد فرانک سوئیس (7.9 میلیارد دلار) از دارایی‌های روسیه در زمان حاضر به‌همراه 15 ملک متعلق به شهروندان روسیه در سوئیس بلوکه شده است.

    دولت سوئیس برای آزادسازی وجوه بلوکه‌شده برای بازسازی اوکراین به‌شدت تحت فشار فزاینده بین‌المللی است.

    تاکنون دولت سوئیس اقدام به مصادره دارایی‌های روسیه نکرده است چرا که هیچ مبنای قانونی برای این رویه وجود ندارد، با این حال، به‌گفته آکرمن، شورای فدرال چنین اقدامی را به‌طور کامل رد نکرده است.

    این بانکدار همچنین گفت که برای توقیف قانونی این وجوه، مقامات باید صاحبان آنها را به‌عنوان مجرم طبقه‌بندی کنند، آکرمن نسبت به چنین اقدامی هشدار داد و خاطرنشان کرد که این اقدام حاکمیت قانون و حقوق مالکیت را به خطر می‌اندازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو