عصر بازار

جریمه ۱۸۶ میلیون دلاری بزرگترین بانک آلمان در آمریکا

عصر اعتبار- فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا اعلام کرد که دویچه بانک آلمان و شرکت‌های تابعه آن را به دلیل کوتاهی در رسیدگی به مشکلات مربوط به کنترل پولشویی که قبلاً نیز در رابطه با آن‌ها هشدار داده بود، ۱۸۶ میلیون دلار جریمه کرده است.

جریمه ۱۸۶ میلیون دلاری بزرگترین بانک آلمان در آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،  فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که دویچه بانک آلمان و شرکت‌های تابعه آن را به دلیل کوتاهی در رسیدگی به مشکلات مربوط به کنترل پولشویی که قبلاً نیز در رابطه با آن‌ها هشدار داده بود، 186 میلیون دلار جریمه کرده است.

    فدرال رزرو پیش از این در سال‌های 2015 و 2017 این بانک را به خاطر همین مسائل جریمه کرده است. این مشکلات ناشی از عدم نظارت کافی در روابط دویچه بانک با شعبه استونی "دانسکه بانک" اعلام شده است.

    فدرال رزرو در آخرین بیانیه خود تصریح کرد که "دویچه بانک پیشرفت کافی در اصلاح" اقدامات خود و پیروی از دستوراتی که خود با آن‌ها موافقت کرده بود، نداشته است.

    این در حالی است که فدرال رزرو دستور جدیدی صادر کرده که دویچه بانک را ملزم می‌کند اقدامات خود را برای کنترل پولشویی که قرار بود تحت دستورات قبلی صورت بگیرد، "اولویت بندی کند".

    سازمان‌های نظارتی در آمریکا متوجه شدند که دویچه در تعاملات خود با دانسکه بانک به درستی بر تراکنش‌های مربوط به مشتریان پرخطر نظارت نکرده است.

    به گفته فدرال رزرو، "بخش قابل توجهی" از 276 میلیارد دلار تراکنش‌هایی که دویچه برای دانسکه تسویه کرده است، شامل "مشتریان غیرمقیم پرخطر" بود.

    فدرال رزرو تأکید می‌کند که مشکلات مربوط به سیاست‌های دویچه بانک در مورد پولشویی پس از پایان رابطه آن با دانسکه در سال 2015 ادامه یافت.

    سال گذشته میلادی، دانسکه، بزرگترین بانک دانمارک، به اتهامات ناشی از تحقیقات طولانی مدت پولشویی اعتراف کرد و با پرداخت 2 میلیارد دلار جریمه موافقت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی