عصر بازار

مدیر توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

معلولان کد خدمتی دریافت می‌کنند

عصر اعتبار- مدیر توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از ارایه کد خدمتی (icf) به معلولان و افراد کم توان کشور خبر داد و گفت: در استان تهران نیز چهار هزار معلول و افراد کم توان خدمات درمانی بر اساس نوع و شدت معلولیت خود دریافت می‌کنند.

معلولان کد خدمتی دریافت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فرهاد آزادی افزود: icf طرحی است که معلولان و افراد کم توان تحت پوشش سازمان بهزیستی طبقه بندی شده و هر معلول جسمی، حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی، افراد دچار سکته مغزی و غیره که در هر طیفی قرار دارند، شدت بیماری آنها مشخص شده و بر اساس کدی که به آنها ارایه می شود، خدمات درمانی دریافت می کنند.

    وی اظهار داشت: البته سعی داریم این طرح بومی شود و هر معلول بر اساس شدت بیماری که دارد در شهر خود از خدمات درمانی بهره مند شود.

    آزادی تصریح کرد: این طبقه‌بندی بر پایه سطح‌بندی مرتبط با ساختار تشریحی، عملکرد فیزیولوژیک، تکالیف عملکردی در سطح فعالیتهای روزمره زندگی، مشارکت و نیز تعیین وسعت و شدت مشکل بوجود آمده، بوده و خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت را تسهیل می کند.

    معلولان کد خدمتی دریافت می‌کنند

    مهرداد نقی خانی سرپرست مرکز توانبخشی اسماء وابسته به دانشگاه علوم تونبخشی و سلامت اجتماعی نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح ICF به افرادی که دچار کم توانی ذهنی، جسمی، شنوایی، حرکتی و غیره هستند کمک می کند تا خدمات درمانی را بر اساس درجه معلولیت شان دریافت کنند و از بلاتکلیفی خارج می شوند.

    وی افزود: به عنوان مثال در این طرح که افراد کم توان بر اساس نوع بیماری و شدت آن طبقه بندی می شوند، سطح ناتوانی آنها مشخص شده و به عنوان مثال به ویلچر یا وسایل دیگر نیاز دارند و ارایه خدمات به آنها آسان می شود.

    نقی خانی با اشاره به فعالیت 20 ساله مرکز توانبخشی اسماء، اظهارداشت: این مرکز روزانه 150 فرد کم توان را پذیرش می کند و کادر درمانی ذهنی، گفتار درمانی کودکان، روانشناسی، کار درمانی جسمی، فیزیوتراپی، توانبخشی دست، تربیتی و شنیداری، درمان وزوز گوش و غیره به نیازمندان ارایه می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو