عصر بازار

ضرورت استفاده از راهبرد روابط خارجی در بهبود اقتصاد کشور

عصر اعتبار- یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری امروز در جمع کارگزاران نظام بر ضرورت استفاده از راهبرد روابط خارجی در بهبود عملکرد اقتصادی کشور تاکید کردند.

ضرورت استفاده از راهبرد روابط خارجی در بهبود اقتصاد کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، «داود دانش جعفری» افزود: معظم له در ادامه فرمودند «روابط خارجی فقط بحث آمریکا نیست بلکه می‌توان از جنبه‌های مختلف از این راهبرد استفاده کرد.»

    وی همچنین اظهارداشت: ناگفته نماند مقام معظم رهبری پیشتر در سیاست‌های کلی برنامه هفتم در بند 22 به این موضوع اشاره کرده بودند.

    این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبری معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام فرمودند «اهداف شعار سال قابل تحقق است مشروط به اینکه دستگاه‌های دولتی این شعار و اولویت را بپذیرند و مقدمات اجرای آن را فراهم کنند.»

    وی در ادامه افزود: نکته دیگر اینکه دولت باید از منابع طبیعی، انسانی و همینطور از توانایی‌های فناوری کشور بتواند استفاده کند تا این هدف محقق شود.

    دانش جعفری اظهار داشت: معظم له استفاده از راهبرد روابط خارجی برای بهبود عملکرد اقتصادی کشور را یک ضرورت دانست و فرمود «روابط خارجی فقط بحث آمریکا نیست بلکه می‌توان از جنبه‌های مختلف از این راهبرد استفاده کرد.»

    وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمود «قوانین اجرایی که دولت وضع می‌کند باید به نحوی باشد که اجرا را تسهیل کند نه اینکه پیچیده باشد و اجرا را با مشکلات مواجه کند.»

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضرت آیت الله خامنه‌ای در جمع کارگزاران نظام بر استفاده از مشارکت حداکثری مردم در رفع مسائل اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: دولت و نظام در دهه‌های اخیر نتوانسته از مشارکت حداکثری مردم در رفع مسائل اقتصادی کشور استفاده کند.

    وی افزود: معظم له در خصوص مفهوم عدالت بنیان کردن اقتصاد فرمودند «عدالت در اقتصاد یعنی اینکه دولت بتواند امکان کسب و کار و کسب درآمد را برای همه فراهم کند» و نخستین عامل مؤثر در این بحث یعنی بکارگیری همه عوامل توسط دولت را داشتن انضباط مالی در بودجه دانست.

    دانش جعفری یادآورشد: مقام معظم رهبری فرمود «دولت باید تصدیگری خود را کم و بیشتر از ظرفیت بخش مردمی و خصوصی در اقتصاد استفاده کند.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی