عصر بازار

رشد ۱۸۴ درصدی صدور گواهینامه‌های مهارتی

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته برای دو میلیون و ۱۳۶ هزار نفر گواهینامه مهارتی صادر، تمدید یا تعویض شده که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۸۴ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۸۴ درصدی صدور گواهینامه‌های مهارتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامحسین حسینی‌نیا ، درباره برنامه‌های پیش بینی شده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال 1402 اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که امسال برای یک میلیون و 582 هزار نفر گواهینامه مهارتی جدید صادر، تمدید یا تعویض داشته باشیم که پیش بینی کرده‌ایم نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته باشد.

    وی افزود: در راستای افزایش تولید و بهره‌وری نیروی کار، تامین نیروی کار ماهر، مهارت افزایی شاغلان بازار کار و کارگران صنایع و واحدهای صنفی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو میلیون و 634 هزار نفر مورد سنجش مهارت قرار گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 120 درصد رشد داشته است.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای نظام سنجش مهارت را داریم که در قالب آزمون‌های عملی و نظری دنبال می‌شود و از مجموع دو میلیون و 634 هزار نفری که مورد سنجش مهارت واقع شدند، حدود دو میلیون و 136 هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارتی شده‌ یا گواهینامه‌های مهارتی آنها تمدید یا تعویض شده است که در این بخش نیز عملکرد ما رشد 184 درصدی را نشان می دهد.

    حسینی‌نیا تصریح کرد: برنامه ما برای سال جدید این است که یک میلیون و 772 هزار نفر مورد سنجش مهارت قرار گرفته و از آزمون‌های مهارتی بهره مند شوند.

    وی همچنین به آموزش مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: سال گذشته به 160 هزار و 874 نفر از نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح آموزش مهارتی ارائه شده که 34 درصد رشد نسبت به سال 1400 داشته است. البته امسال این آمار افزایش خواهد داشت، همچنین 2500 نفر از نیروهای پایور از طریق سازمان فنی حرفه‌ای دوره‌های آموزشی را گذراندند تا به عنوان مربی در کارگاه‌های پادگان‌ها به افراد آموزش دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو