عصر بازار

بانک شهر چگونه به بانکی قابل اعتماد تبدیل شد

عصر اعتبار- با انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال گذشته بانک شهر در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) مشخص شد که این بانک با جلب کامل اعتماد شهروندان و مشتریان شبکه بانکی ضمن تقویت جایگاه خود در شبکه بانکی کشور، در مسیر درست و اصولی بانکداری حرفه ای حرکت می کند.

بانک شهر چگونه به بانکی قابل اعتماد تبدیل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی، تیم مدیریتی بانک شهر طی یک سال گذشته با برنامه ریزی اصولی، شناخت دقیق ظرفیت ها، دانش و تجربه کارکنان خود ضمن حرکت در راستای سیاست های کلان اقتصادی در زمینه رونق تولید و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی، کمک به رشد و آبادانی شهرها و ارائه خدمات برتر بانکی به شهروندان؛ توانست،فصل دیگری از افتخارات برای خود به ارمغان بیاورد.

    بانک شهر با گذشت بیش از یک دهه فعالیت، امروز به مرحله پختگی در عملکردها رسیده و موفقیت‌های این بانک در ارزیابی‌های شبکه بانکی، بیانگر همین موضوع است. بانک شهر با افزایش محبوبیت خود در میان شهروندان، فعالان اقتصادی، صاحبان کسبه، تجار و ... توانست در سال 1401 در حوزه منابع ریالی رشد چشمگیری داشته باشد و به نسبت سال قبل رشد 35 درصدی را در این حوزه تجربه کند. ریسک تمرکز منابع نیز در این بانک به طور کامل از بین رفته و این مهم دستاورد بسیار ارزشمند در حوزه منابع است.
    همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه ارزی بانک شهر در شبکه بانکی کشور (قرارگرفتن در میان 3 بانک برتر کشور در حوزه ارزی) و برتری محسوس آن به نسبت سایر بانک ها در این حوزه، این بانک طی سال گذشته در حوزه ارزی بیش از 300 درصد تحقق اهداف بودجه ای را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
    تبلیغاتالی گشت

    با توجه به اینکه املاک مازاد بانک شهر طی سنوات اخیر همواره به عنوان یکی از دغدغه های مهم در صورت های مالی بانک به شمار می آمد اما در سال 1401 اقدامات بزرگ و قابل توجهی نیز در واگذاری املاک مازاد صورت گرفت و اموال مازادی که واگذاری آنان سخت بود با یک برنامه ریزی درست، فرآیند واگذاری آنها در چارچوب قوانین و مقررات انجام و بانک شهر توانست از این محل مبلغ قابل توجهی خلق سود کند . درحال حاضر نیز به اولین بانکی تبدیل شده که مجوز تاسیس و فعالیت صندوق املاک و مستغلات را در شبکه بانکی اخذ کرده است. این صندوق می تواند در سال جاری برای تسریع در فروش املاک بانک موثر باشد و از افزایش مطالبات غیرجاری جلوگیری کند.
    کاهش مطالبات غیرجاری را نیز می توان یکی دیگر از دستاوردهای مهم این بانک در سال های اخیر عنوان کرد. با وصول بخش اعظمی از میزان مطالبات معوق غیر جاری در بانک شهر علاوه بر کنترل این مطالبات در مقایسه با حجم تسهیلات اعطایی، شاخص NPL بانک (نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی) نیز در وضعیت قابل قبولی قرار گرفته است.
    در حوزه کارمزدهای ریالی، در سال 98 مجموع کارمزدهای ریالی بانک 278 میلیارد تومان بوده اما درحال حاضر این رقم به 2 هزار میلیارد تومان رسیده و رشد 700درصدی داشته که این روند در کارنامه عملکردی بانک شهر کم سابقه و بی نظیر بوده است.
    کاهش نرخ بهره ای پول در بانک شهر یکی دیگر از دستاوردهای مهم این بانک در شبکه بانکی کشور بوده است.در سال 98 این نرخ 18.28 درصد، در سال 1400 به 13.9 درصد و در پایان سال1401 این رقم به 11.69 درصد رسیده است.
    انتشار صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به پایان سال گذشته بانک شهر در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)، نیز نشان می دهد؛ این بانک در دوره 12 ماهه منتهی به 1401.12.29 به ازای هر سهم 4,731 ریال سود محقق کرده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل 625 درصد افزایش داشته است. همچنین بانک شهر با سرمایه ثبت شده 15,572,841 میلیون ریال طی عملکرد 12 ماهه منتهی به 1401.12.29 مبلغ 73,674,898 میلیون ریال سود محقق کرده است. درآمد عملیاتی این بانک نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد رشد داشته است.
    رکورد شکنی عرضه اولیه نماد "شهر" (سهام شرکت گروه مالی شهر) در بورس تهران نیز یکی دیگر از اقدامات مهم در بانک شهر بوده است.در عرضه اولیه این نماد، بیش از 2 میلیون و 228 هزار نفر شرکت کردند که در تاریخ عرضه های اولیه بورس طی دو سال و نیم گذشته بی سابقه بوده است.
    در پایان تاکید می گردد که پیشرفت و موفقیت در سازمان بزرگ و پیشرو هیچگاه اتفاقی نبوده و بانک شهر نیز با اتکاء به توان مدیریتی مدیران ارشد، دانش و تجربه کارکنان خود توانسته ضمن خلق دستاورد های مهم؛ کارنامه ای درخشان از عملکرد خود در سال 1401 برجای گذارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو