عصر بازار

ثبات نسبی بازار طلا و جواهر

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر: شرایط بازار به یک ثبات نسبی خوب قیمت‌ها رسیده و به مردم این قول را می‌توانیم بدهیم که خیلی نگران کاهش یا افزایش خاصی نباشند، هم اکنون ثبات در صنعت طلا و جواهر و قیمت‌ها حاکم است و به راحتی می‌توانند مبادلات شان را انجام بدهند.

ثبات نسبی بازار طلا و جواهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما ،  رادیو گفتگو  در برنامه صبح و گفتگو با بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره اوضاع و احوال قیمت در بازارثبات نسبی بازار طلا و جواهر طلا گفتگو کرد، جزئیات این گفتگو به شرح ذیل است:

    مجری: آقای بذرافشان درباره اوضاع و احوال قیمت در بازار طلا از شما جویا می‌شویم که چه وضعیتی حاکم است؟
    بذرافشان: طلا از ابتدای سال یک روند ثبات و کاهش قیمت را داشت که یک مقداری در ماه‌های گذشته این تشدید شد و هیچگونه التهابی از ابتدای سال تا الان ما در رابطه با صنعت طلا و قیمت‌ها نداشتیم، ولی یک رکود شدیدی در رابطه با صنعت ما که از ابتدای سال بوده که در هفته‌های گذشته این تشدید شده و شرایط تولید و توزیع ما در رابطه با طلا و سکه یک مقداری شرایط رکود است، ولی از ابتدای سال شرایط از لحاظ قیمت بین دو تا ده درصد کاهش قیمت داشتیم  و یک شرایط خیلی خوبی است در صنعت ما، ولی یک مقداری آن رکود و کاهش تقاضا باعث شده که در صنعت ما یک مقداری دچار مشکل و آسیب بشود در عرصه تولید تا توزیع.


    سوال: یک زمانی این رکود را ما دلیلش را می‌دانستیم که می‌تواند بحث گرانی قیمت طلا باشد. الان که می‌فرمایید که ده 15 درصد کاهش پیدا کرده تصور بر این بود که می‌تواند باعث رونق بشود، اما می‌فرمایید که نشده، چه تحلیلی دارید چرا این اتفاق نیفتاده؟
    بذرافشان: معمولا در کشور ما وقتی که قیمت هر اجناسی افزایش پیدا می‌کند مردم به سمت و سوی خرید می‌روند و وقتی کاهش پیدا می‌کند کمتر خرید می‌کنند، ولی من این قول را به مردم می‌دهم با توجه به طبق تحلیلی که ما و همه دوستان در صنعت مان داشتیم و این کاهش را فکر نمی‌کردیم در این حد باشد و یک کاهش نسبت به انس جهانی و نسبت به تقاضا و شرایط داخلی ارز، کاهش نسبی بیشتر از آن حدی که ما فکر می‌کردیم بوده و هم اکنون شرایط بازار به یک ثبات نسبی خوب قیمت‌ها رسیده و به مردم این قول را می‌توانیم بدهیم که خیلی نگران کاهش یا افزایش خاصی نباشند، هم اکنون ثبات در صنعت طلا و جواهر و قیمت‌ها حاکم است و به راحتی می‌توانند مبادلات شان را انجام بدهند در رابطه با خرید مصنوعات طلا و سکه، ولی متاسفانه مردم آن دید هنوز در افکارشان هست و فکر می‌کنند باید تغییر رویکرد نسبت به این مسائل بدهند.


    سوال: شما صحبت از ثبات کردید، قرار است باز هم ارزان‌تر از این بشود؟ می‌دانم که شما تاکید کردید که حتما ثبات وجود دارد؟ اما باز هم فکر می‌کنید ارزان‌تر از این بشود یا خیر؟
    بذرافشان: من فکر نمی‌کنم مگر این که تغییرات خاصی در رابطه با انس جهانی داشته باشیم یا نوساناتی در رابطه با ارز در بازار‌های داخلی داشته باشیم که احتمالش کم است، ثبات یک زمانی تا یک هفته است، ولی چون از ابتدای سال این ثبات و کاهش بین دو تا ده درصد بوده دیگر قیمت‌ها تثبیت شده و خیلی نمی‌تواند کاهش چشمگیر یا افزایش چشمگیری داشته باشد؛ به همین دلیل با توجه به این چند موردی که من خدمت شما گفتم شرایط قیمت‌های طلا به ثبات نسبی رسیده و این قول را می‌توانیم بدهیم مردم خیلی نگران افزایش یا کاهش خاصی نباشند و نسبت به خرید مصنوعات خودشان و سکه هر زمان که تصمیم می‌گیرند اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی