عصر بازار

قوانین اقتصادی جدید چین

عصر اعتبار- چین قوانین گسترده‌ای برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی ۲.۹ تریلیون دلاری وضع می‌کند.

قوانین اقتصادی جدید چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، چین مقرراتی را برای بخش صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی 2.9 تریلیون دلاری این کشور وضع می‌کند و به دنبال حمایت بهتر از سرمایه‌گذاران و ترویج نوآوری است.

    در بیانیه‌ای از رگولاتور اوراق بهادار چین و وزارت دادگستری آمده است، قوانین جدید که توسط نخست‌وزیر چین، لی چیانگ امضا شده است از اول سپتامبر اجرایی می‌شود و فصلی را به‌طور خاص برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایجاد می‌کند، زیرا سیاست‌گذاران، سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی فناوری نوآورانه را تشویق می‌کنند.

    قوانین گسترده در مورد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی با اشکال سازمانی مختلف مانند قرارداد، شرکت و مشارکت اعمال می‌شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در چین می‌توانند در سهام خصوصی یا اوراق بهادار عمومی سرمایه‌گذاری کنند.

    قوانین اصلی، تعهدات مدیران و متولیان صندوق، جمع‌آوری وجوه، شناسایی سطوح ریسک، نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و نظارت و مدیریت کلی را در بر می‌گیرد.

    به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، شورای دولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مقررات دارای 62 ماده در هفت فصل است.

    در بیانیه آمده است که تا ماه مه، 22هزار مدیر سرمایه‌گذاری خصوصی در انجمن مدیریت دارایی چین ثبت‌نام کرده‌اند و حدود 21 تریلیون یوان را در 153هزار صندوق مدیریت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی