عصر بازار

ارزش دلار پس از افت رتبه اعتباری ایالات متحده در حال کاهش است

عصر اعتبار- دلار آمریکا پس از تصمیم فیچ برای افت رتبه اعتباری ایالات متحده، همراه با افزایش یورو، پوند انگلیس، ین ژاپن و دلار استرالیا، کاهش یافت.

ارزش دلار پس از افت رتبه اعتباری ایالات متحده در حال کاهش است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، دلار آمریکا روز چهارشنبه پس از تصمیم فیچ برای افت رتبه اعتباری ایالات متحده که سوالاتی را در مورد چشم انداز مالی این کشور ایجاد کرد، کاهش یافت.

    روز سه شنبه، رتبه بندی Fitch رتبه ایالات متحده را از AAA به AA+ کاهش داد، در اقدامی که واکنش‌های خشمگین کاخ سفید را برانگیخت و سرمایه گذاران را شگفت زده کرد. به خصوص که دو ماه پس از رسیدن به راه حلی برای بحران سقف بدهی می‌آید.

    این امر باعث شد تا دلار در برابر افزایش یورو به حدود 1.10 دلار کاهش یابد.

    واحد پول اروپایی در آخرین معاملات 0.11 درصد افزایش یافت و به 1.0996 دلار رسید، پس از اینکه پیشتر به بالاترین سطح خود در جلسه 1.1020 دلار رسیده بود.

    پوند انگلیس با 0.05 درصد افزایش به 1.2782 دلار رسید، در حالی که شاخص دلار آمریکا در آخرین معاملات با 0.09 درصد افزایش به 102.09 واحد رسید.

    البته دلار از داده‌های اقتصادی منتشر شده در روز سه‌شنبه حمایت شد، که نشان داد فرصت‌های شغلی در ایالات متحده در سطوحی مطابق با بازار کار باقی مانده است.

    ین ژاپن با 0.1 درصد افزایش به 143.21 در هر دلار رسید و برخی از رشد‌های خود را که اوایل صبح چهارشنبه به دست آورده بود، از بین برد.

    دلار استرالیا نیز پس از کاهش شدید 1.57 درصدی در جلسه قبل، پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا در روز سه شنبه نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت، با 0.12 درصد افزایش به 0.6621 دلار رسید تا بخشی از زیان‌های وارده را جبران کند.

    دلار نیوزیلند پس از آن که داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که نرخ بیکاری این کشور در سه ماهه دوم به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است، با 0.23 درصد کاهش به 0.6136 دلار رسید.

    همزمان، قیمت طلا امروز چهارشنبه پس از کاهش بازدهی دلار و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، در پی تصمیم فیچ برای کاهش رتبه اعتباری آمریکا که اعتماد به اقتصاد آمریکا را تضعیف کرد، افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی