عصر بازار

توسعه مراودات تجاری و بانکی ایران و سریلانکا

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با وزیر امور خارجه سریلانکا توسعه روابط پولی و بانکی را لازمه توسعه روابط اقتصادی دو کشور دانست.

توسعه مراودات تجاری و بانکی ایران و سریلانکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با علی صدری وزیر امور خارجه سریلانکا با تاکید بر علاقه دو کشور بر گسترش روابط تجاری، توسعه روابط پولی و بانکی را لازمه تقویت و توسعه روابط اقتصادی دو کشور دانست.

    دکتر فرزین در این نشست با اشاره به اهمیت اتحادیه پایاپای آسیایی در توسعه روابط تجاری دو کشور گفت: اتحادیه پایاپای آسیایی بستر بسیار مناسبی برای توسعه روابط تجاری و پولی دو کشور است و از این بستر می‌توان برای تسویه مطالبات نیز بهره برد..

    رئیس‌کل بانک مرکزی با ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی و فنی بانکی و پولی میان بانک‌های مرکزی دو کشور افزود: تشکیل این کارگروه در تسریع و تسهیل موضوعات بانکی نقش مهمی می‌تواند داشته باشد و از ظرفیت ان برای توسعه روابط و همکاری‌های پولی و بانکی و مبادلات اقتصادی نیز می‌توان استفاده کرد.

    دکتر فرزین توافقات صورت گرفته بین سریلانکا و سایر نهاد‌های اقتصادی در ایران را مورد قبول بانک مرکزی دانست و افزود: اگر هدف توسعه تجارت در دستورکار قرار دارد باید بانک مرکزی دو کشوری بستر‌های پولی و مبادلات پولی را راهبری کنند.

    رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: ایران علی رغم تحریم‌های یک جانبه توانسته است روابط تجاری پایداری با شرکای تجاری خود برقرار کند بدون اینکه مشکلاتی برای شرکای تجاری از منظر تحریم‌ها ایجاد شود.

    دکتر فرزین افزود: ایران در حال حاضر امادگی کامل برای همکاری با سریلانکا در جهت گسترش روابط پولی و تجاری در قالب اتحادیه پایاپای آسیایی را دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی