عصر بازار

مراد صحرایی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

موضوع رتبه‌بندی و صدور احکام جدید از هفته آینده آغاز می‌شود

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی(معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می شود و کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه شان ارتقاء می یابد و رتبه جدید می گیرند.

موضوع رتبه‌بندی و صدور احکام جدید از هفته آینده آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران  درباره شهریه مدارس گفت: میزان شهریه مدارس روی سایت مدارس غیردولتی قرار گرفته و اگر  از آن شهریه  بیشتر دریافت می کنند، شهروندان  شکایت کنند تا ما پیگیری کنیم.

    وی در پاسخ به سوالی درباره اخذ  شهریه به دلار ، گفت: چند مرکز در دولت پیش مجوز داشتند که با دلار شهریه بگیرند، زیرا مدارس تطبیقی هستند و دانش آموزان آن خارجی اند ولی آن را تسری دادند و این کار غیرقانونی است. ما به طور جد دنبال این هستیم که اولا آنرا  برگردانیم و اگر تخلف کردند پلمب کنیم.

    وی افزود: در این دولت بالغ بر هزار مدرسه را یا لغو مجوز کردیم و یا دستور تعطیل موقتشان را صادر کردیم.

    وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره اینکه  با مصوبه کمیسیون تلفیق سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش تهیه می‌شود، گفت: کمیسیون تلفیق مصوبات خوبی را دیروز و امروز داشته و دارد و هنوز هم تمام نشده است. تدوین جامع منابع انسانی از جذب پذیرش تا نگهداشت و بازنشستگی و سایر موارد آموزش و پرورش است. تدوین سند جامع کار ضروری است و برنامه ریزی را راحت تر می کند  و آینده را نشان می دهد.

    وی در پاسخ به این سوال که این سند چقدر کمبودها را  جبران می کند؟ گفت : سند، کمبودی را جبران نمی کند.

    صحرایی درباره اینکه چقدر خوش بینی هستید برنامه هفتم اجرایی شود؟ تصریح کرد: ان شاءالله برخلاف برنامه های قبلی اجرایی تر می شود.

    وی درباره ثبت نام  اتباع افاغنه گفت: اتباع همانطور که تا الان مشکلشان حل شده، از الان به بعد هم در چارچوب قوانین  مشکلشان حل می شود.آن دسته از اتباعی که شناسه  مهاجر و کد مخصوص را از وزارت کشور نگرفتند، باید آن را اخذ کنند، زیرا  شرط ثبت نام است و  محدودیتی برای ثبت نام آنها  وجود ندارد.

    وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه  در مورد کودکان زیر 18 سال(محصلین) هم در لایحه عفاف و حجاب جرم انگاری شده است؟ یادآورشد: این موضوع را نه شنیده ام و نه خبر دارم.در لایحه دولت چنین چیزی نیست و لایحه دولت بحث جرم انگاری نداشت، بلکه تخلف بود. موضوع برخورد با دانش آموزان نه در لایحه بوده و نه اطلاعی دارم.

    وی درباره اینکه در صورت تصویب واکنش شما نسبت به جرم انگاری از کودکان زیر 18 سال در لایحه عفاف و حجاب چیست؟ گفت: باید آن را بررسی کنیم و  واکنش ما متناسب با اطلاعات است.

    وی در ادامه افزود: دو هفته دیگر اجلاس بزرگ مدیران مدارس در سراسر کشور را داریم. در تهران هم  چهار هزار مدیر مدرسه دور هم جمع می شوند و برای آمادگی  برای سال جدید فعالیت هایشان را آغاز می کنند.

    وی همچنین اظهارکرد: رتبه بندی(معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی  بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می شود. کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه شان ارتقاء می یابد و رتبه جدید می گیرند.

    وزیر آموزش پرورش در ادامه با اعلام اینکه در کشور 70 هزار تن کاغذ مصرف می‌شود، که 50 هزار تن آن را آموزش و پرورش مصرف می‌کند.  به اینکه دو روز قبل درخصوص کاغذ تصویب شد که از کاغذ داخلی مصرف کنیم اشاره کرد و  گفت: برای اولین بار است که در این دولت تمام کاغذمان را از داخل تامین کنیم و امید است بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. این کار بزرگی است.

    وزیر آموزش و پرورش گفت: سالیانه 155 میلیون جلد کتاب چاپ می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو