عصر بازار

ادامه همکاری ۳۰۰۰۰ معلم بازنشسته برای جلوگیری از کمبود معلم

عصر اعتبار- معاون وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به ادامه همکاری ۳۰هزار معلم بازنشسته برای جلوگیری از کمبود معلم گفت: تا پایان مهر معلمان جدید وارد مدارس ابتدایی می‌شوند.

ادامه همکاری ۳۰۰۰۰ معلم بازنشسته برای جلوگیری از کمبود معلم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی درباره کمبود معلم اظهار کرد: امسال متلاطم‌ترین امواج حاکم بر نیروی انسانی را در آموزش و پرورش شاهد بودیم و 202 هزار معلم کم داشتیم البته با احتساب اینکه هر معلم 24 ساعت در هفته تدریس دارد و میانگین معقول تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس 30 تا 35 نفر باشد.

    وی افزود: مهر امسال ناترازی کمبود 79هزاری معلم ناشی از عملکرد دانشگاه فرهنگیان را که مربوط به سال‌های 92 تا 98 است به‌همراه 53 هزار معلم بازنشسته داشتیم البته تعداد معلمانی که بازنشسته می‌شدند 89 هزار نفر بود اما خواهش کردیم که یک‌سال دیگر تدریس را ادامه دهند و حدود 30 هزار معلم حاضر به ادامه همکاری شدند.

    فرهادی بیان کرد: بیش‌از 3 میلیون افرایش جمعیت دانش‌آموزی داشتیم و برای آنها اگر تراکم کلاس درس را 30 نفر بدانیم حدود 100 هزار کمبود معلم داشتیم بنابراین از معلمان شاغل، بازنشسته و دانشجومعلمان سال‌های بالاتر خواهش کردیم اضافه‌تدریس بگیرند همچنین 17 هزار و 400 نفر در آزمون آموزگاری پذیرفته شدند و از اواخر مهر ماه دوره آموزشی آنها برگزار می‌شود.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: 11هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری پذیرفته می‌شوند و امیدواریم قبل از پایان مهر توسط سازمان سنجش معرفی شوند و تا پایان مهر به مدارس تزریق شوند پس از آن مشاور، مربی پرورشی و معاونان کلاس‌های درس را تحویل می‌دهند.

    وی بیان کرد: در آزمون آموزگاری 3 هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی پذیرفته شدند همچنین در اعمال سهمیه جانبازی برای خانواده ایثارگران مطابق قانون سهمیه‌ها اقدام کردیم حتی تعداد خانواده‌های ایثارگران کمتر بود و بخشی از ظرفیت خالی ماند.

    وی گفت: آزمون دبیری و هنرآموزی برای جذب 22 هزار معلم برگزار شد و نتایج تا اوایل آبان اعلام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم 14 تا 15 هزار نفر پذیرفته شوند.

    فرهادی درباره مسائل رفاهی معلمان گفت: امکانات زیادی از جنس رفاهی در آموزش و پرورش داریم و الزاماً رفاهیات بودجه نیست  حدود 6 هزار اتاق در خانه‌های معلم و  600 خانه معلم داریم اما سازمان منسجم رفاهی و اقتصادی برای معلمان نداشتیم که باید ایجاد شود.

    همچنین رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه "سازمان رفاهی و اقتصادی معلمان را ایجاد خواهیم کرد"، گفت: این سازمان غیردولتی را به دست معلمان می‌دهیم و هیئت مدیره از میان معلمان خواهد بود، امیدواریم تا پایان سال اساسنامه آن تهیه و تا سال آینده تأسیس شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو