عصر بازار

مدیرعامل شرکت بیمه ایران در نشست خبری اعلام کرد:

افزایش نقش‌آفرینی صنعت بیمه در اقتصاد ملی

پرداخت خسارت درمان در ۵ روز کاری

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت بیمه ایران با تأکید براینکه نقش‌آفرینی صنعت بیمه در اقتصاد ملی افزایش یافته است، گفت:تمام بیمه گذاران به صورت آنلاین می توانند پرونده خود را تکمیل و خسارت را طی ۵ روز دریافت کنند.

افزایش نقش‌آفرینی صنعت بیمه در اقتصاد ملی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، حسن شریفی مدیرعامل شرکت بیمه ایران با تأکید بر افزایش نقش آفرینی صنعت بیمه در اقتصاد ملی، اظهار داشت: در حال حاضر و نسبت به سال های گذشته سطح شناخت و آگاهی از رشته‌های بیمه ای در جامعه افزایش یافته است.

    شریفی گفت: در هفته گذشته مجمع عمومی بیمه ایران برگزار و صورتهای مالی این شرکت با حضور وزیر اقتصاد و اعضای مجمع تصویب شد.

    وی گفت: فرایندهای سنتی بیمه ایران به دیجیتال تبدیل شده و تمام اقدامات و عملکرد بیمه گری و غیره بیمه گری این شرکت شفاف و آنلاین شده است. گذرواژه هایمان را در اختیار تمام نهادهای نظارتی قرار دادیم و انها می توانند به صورت لحظه ای عملکرد این شرکت را رصد کنند.

    مدیرعامل بیمه ایران در خصوص اتصال این شرکت به دولت الکترونیک گفت: در ایفای تعهدات سرعت را بالا بردیم و سامانه خسارتهای معوق را طراحی کردیم. هم اکنون سرعت رصد پرونده ها به کمتر از 10 ثانیه رسیده است؛ میانگین پرداخت خسارت صنعت بیمه در روز 194 هزار میلیارد تومان است ولی ما روزانه 80 میلیارد تومان خسارت در این شرکت پرداخت می کنیم.

    وی افزود: سامانه درمان پلاس در بیمه ایران راه اندازی شده است و تمام بیمه گذاران به صورت آنلاین می توانند پرونده خود را تکمیل و خسارت را طی 5 روز دریافت کنند، در تلاش هستیم که مدت زمان پرداخت خسارت درحوزه درمان به زیر دو سه روز کاهش یابد.

    مدیرعامل بیمه ایران همچنین از رشد 62 درصدی حق بیمه در این شرکت خبر داد و گفت: از آنجایی که حق بیمه های صنعت بیمه به صورت نقد و اقساط است معمولا آمار مطالبات شرکتهای بیمه بالاست ولی ما با برنامه ریزی مدون و طراحی سامانه ریکاوری وصول مطالبات را پیگیری و آمار این بخش را کاهشی کردیم.

    وی گفت: بر اساس رویکرد جدید بنا گذاشتیم که با برخی بیمه گذاران بدهکار که شاخص هم هستند همکاری نداشته باشیم. خودروسازان و خریداران خودرو علاقه مند به دریافت بیمه نامه ما هستند ولی ما علاقه ای به همکاری با خودروسازان نیستیم چرا که خوش حساب نیستند.

    شریفی ادامه داد: بیمه ایران بیش از یک دهه گذشته دارای زیان انباشته بود؛ عمده ترین دلیل آن هم ماده 19 اساسنامه این شرکت بوده است براساس این ماده اگر شرکت سود کند باید سود دولت و سهامدار راپرداخت کند. برهمین اساس تغییر ماده 19 اساسنامه را پیگیری می کنیم اما طبق برنامه هفتم شرکتهای دولتی زیان ده از پرداخت سود معاف می شوند.

    وی گفت: بیش از 8هزار و 900 میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم که سال قبل فرایند آن تغییر کرد و با کاهش 50 میلیارد تومانی زیان انباشته شرکت از 8 هزار و 931 میلیارد تومان به 8 هزار و 836 میلیارد تومان کاهش یافت؛ 130 میلیارد تومان سود در صورتهای مالی شرکت ثبت شده ضمن اینکه کسری ذخایر حوزه ثالث به حداقل رسیده است.

    شریفی در مورد پرونده طلب این شرکت از بنیاد شهید نیز گفت: از سنوات قبل مبلغ 1050 میلیارد تومان طلب از بنیاد شهید داشتیم که رأی معاونت حقوقی رئیس جمهور را به نفع خودمان گرفتیم و امیدواریم این رقم به زودی به حسابمان واریز شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی