عصر بازار

موضع رئیس جمهور در مورد پول‌های بلوکه شده صحیح است

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: موضع ریاست جمهور در مورد منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور براساس طبقه‌بندی فنّی حساب‌های ارزی خارجی بانک مرکزی کاملا صحیح است.

موضع رئیس جمهور در مورد پول‌های بلوکه شده صحیح است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  فارس،‌ محمد رضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در مورد سخنان روز گذشته رئیس جمهور در مورد پولهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور و آزادسازی آن در صفحه شخصی خود در فضای مجاز نوشت: «موضع ریاست محترم جمهور در خصوص منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور براساس طبقه‌بندی فنّی حساب‌های ارزی خارجی بانک مرکزی کاملا صحیح است. اگرچه این موضوع نافی تلاش‌های کشور برای آزادسازی منابع ارزی طبقه‌بندی شده در سایر حساب‌های ارزی نمی‌باشد.»

     

    بر اساس این گزارش، کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز پیش از این گفته بود، پولهای بلوکه شده ایران از کره به بانکهای سوئیس واریز شده و در حال تبدیل شدن به یورو است و به زودی به حسابهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر واریز می‌شود.

    داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفته بود ،‌ پولهای بلوکه شده ایران از کره جنوبی،‌عراق و ترکیه آزاد شده و به سوئیس منتقل شده و بانک مرکزی جمهوری اسلامی برآن مسلط است و به زودی با تبدیل شدن به یورو به حسابهای ایران در بانکهای قطر منتقل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی