عصر بازار

اهداف گروه ۲۰ با بزرگترین موسسات مالی دنیا همسو است؟

عصر اعتبار- نتایج اجلاس سران گروه ۲۰ به شدت اصلاحات صندوق بین‌المللی پول و سازمان تجارت جهانی را تقویت می‌کند.

اهداف گروه ۲۰ با بزرگترین موسسات مالی دنیا همسو است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران گروه 20 گفت: کنفرانس گروه 20 (G20) ارتقای قابل توجهی برای اصلاحات صندوق بین‌المللی پول (IMF) و سازمان تجارت جهانی (WTO) به همراه دارد.

    این اجلاس محرکی بسیار جدی و انگیزه مثبت به تلاش‌ها برای اصلاحات صندوق بین‌المللی پول و سازمان تجارت جهانی است و تاکید می‌کنم، همانطور که مشخص شده با تلاش‌های تصنعی انجام شده در این مسیر، آمریکا و متحدانشان را محدود می‌کند.

    لاوروف همچنین بر اهمیت ارزیابی دقیق غرب از نتایج نشست گروه 20 با در نظر گرفتن چشم‌اندازهای کشورهای در حال توسعه تاکید کرد. مهم‌ترین نکته در پایان این اجلاس، با توجه به تغییرات نسبتا جدی و نقطه عطف در رویکردهای کشورهای در حال توسعه، این است که غرب از آنچه ما در اینجا تصویب کردیم و از آنچه در اقدامات کشورهای در حال توسعه مشاهده کرده است، نتیجه‌گیری درستی بگیرد.

    این وزیر اظهار کرد که روش‌های اعلام شده توسط طرف هندی میزبان اجلاس سران، انتقال از توافق بر سر برخی از اسناد که محقق نمی‌شوند، به تعهداتی که هنوز باید انجام شوند، آغاز یک روند بسیار مهم است و کشورهای در حال توسعه در این اجلاس بسیار منسجم‌تر و پیگیرتر در پیشبرد مطالبات منصفانه خود بودند.

    لاوروف در عین حال تاکید کرد که هیچکس طرفدار اجرای این خواسته‌ها به ضرر غرب نیست. ما از گروه 20 حمایت می‌کنیم به هر حال، این ساختار نماینده‌ کشورهایی است که تقریبا 80 درصد اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهند و همه علاقه‌مند به همکاری هستند؛ با صداقت کار کردن، به دنبال توازن منافع و عدم ارتقای منافع خود در برابر منافع دیگران از اهداف آنان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی