عصر بازار

جایگزینی دینار با دلار برای زوار اربعین، گامی مهم در مسیر دلارزدایی

عصر اعتبار- اقدام بانک مرکزی در جایگزین کردن دینار به جای دلار برای زوار اربعین اقدامی قابل تقدیر و گامی مهم در مسیر حذف دلار است.

جایگزینی دینار با دلار برای زوار اربعین، گامی مهم در مسیر دلارزدایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بار کوچکی نژاد؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره تدابیر بانک مرکزی درخصوص تامین ارز اربعین اظهار کرد: امسال شاهد بودیم که بانک مرکزی برای ارز زوار اربعین به جای دلار از دینار عراق استفاده کرد که مورد استقبال متقاضیان نیز قرار گرفت.

    وی افزود: این اقدام بانک مرکزی در حذف دلار و جایگزین کردن دینار عراق برای ارز تخصیص یافته به زوار اربعین اقدامی قابل تقدیر و قابل حمایت است که باید در موارد دیگر هم ادامه یابد.

    این نماینده مجلس اظهار داشت: این تدابیر هوشمندانه بانک مرکزی می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف دلار از مبادلات تجاری و بازرگانی کشورمان با عراق و دیگر کشور‌ها باشد و تجار و بازرگانان ما به جای دلار از ارز کشور طرف مقابل استفاده کنند.

    کوچکی‌نژاد تصریح کرد: علاوه بر این امسال شاهد آن بودیم که زوار اربعین به‌راحتی ارز خود را دریافت کردند و با افزایش شعب عرضه کننده دینار اربعین در سراسر کشور این کار با سرعت بیشتری انجام شد و شاهد بازار ارزی آرام و بدون التهاب بر خلاف سال‌های گذشته بودیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی