عصر بازار

هشدار سازمان ثبت احوال درباره استفاده از برچسب‌های آنی‌یاب بر روی کارت ملی

عصر اعتبار- سازمان ثبت احوال اعلام کرد: شهروندان نیازی به استفاده از برچسب‌های آنی‌یاب بر روی مدارک هویتی خود ندارند و هیچگونه ارتباطی بین این شرکت‌ها و سازمان ثبت احوال وجود ندارد.

هشدار سازمان ثبت احوال درباره استفاده از برچسب‌های آنی‌یاب بر روی کارت ملی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، محمد باقر عباسی معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال­ کشور، گفت: در برخی از دفاتر پیشخوان گزارشاتی مبنی بر ضرورت استفاده شهروندان از برچسب‌های آنی‌یاب بر روی مدارک هویتی آنان نظیر کارت ملی به سازمان ثبت احوال کشور اعلام شده است که نه تنها نیازی به این امر نیست بلکه باعث مخدوش شدن این مدارک گردیده و این یک نوع تخلف می‌باشد.

    وی با تاکید بر اینکه حفظ مدارک هویتی بسیار مهم بوده و شهروندان باید در حفظ این اسناد کوشا باشند، افزود: این فرآیند هیچ ارتباطی با فعالیت­های این سازمان ندارد و در چرخه امور این سازمان نبوده و شهروندان نسبت به سوء استفاده این شرکت­ها هوشیار باشند.

    معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال با اشاره به ادعای این شرکت ­ها مبنی بر کاهش هزینه­ ها، صرفه جویی در وقت و یا اطلاع به شهروند در صورت پیدا شدن مدارک افزود: روند تحویل مدارک و اسناد هویتی پیدا شده توسط فرد مشخص است و ضمن اینکه مردم در زمان پیدا کردن مدرکی می­توانند آن را تحویل مراجع ذیصلاح بدهند.

    وی با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت پیدا کردن مدارک هویتی باید آن را به نزدیکترین اداره ثبت احوال تحویل دهند ادامه داد: شناسنامه‌ها و کارت‌های هوشمند ملی پیدا شده تحویلی به ادارات ثبت احوال در سامانه‌ای متمرکز به ثبت می‌رسد و افرادی که مدارک آنان مفقود شده است می‌توانند با مراجعه به سامانه سهیم به آدرس sahim.sabteahval.ir با استفاده از گزینه مدارک پیدا شده و وارد کردن اطلاعات خود نسبت به جستجوی مدارک اقدام کنند.

    محمد باقر عباسی معاون امور هویتی و حقوقی در پایان بر حفظ مدارک هویتی تاکید و اظهار داشت: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، از در اختیار قرار دادن اطلاعات هویتی خود به دیگران جدا پرهیز نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو