عصر بازار

چین در مسیر رونق اقتصادی

عصر اعتبار- درآمدهای مالی پکن به دلیل رونق اقتصادی چین افزایش یافت.

چین در مسیر رونق اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آخرین داده‌های مالی پکن، بهبود اقتصادی را نشان می‌دهد که مجموع درآمد بودجه عمومی از ژانویه تا نوامبر به 581.94 میلیارد یوان (81.41 میلیارد دلار آمریکا) رسیده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.2 درصد افزایش داشته است.

    به گفته مقام مالی، این مبلغ 97.9 درصد از بودجه درآمد سالانه را تشکیل می‌دهد و به رونق اقتصادی و اثر پایه پایین‌تر ناشی از طرح بازپرداخت مالیاتی گسترده در سال گذشته نسبت داده می‌شود.

    در بخش مخارج، هزینه‌های پکن در مجموع به 684.52 میلیارد یوان رسید که نسبت به سال گذشته 4.8 درصد افزایش داشت. امسال، این شهر برنامه‌هایی برای بخش‌هایی مانند بازیابی بلایای طبیعی، نوآوری‌های فناوری، توسعه فرهنگی، رفاه اجتماعی و مدیریت شهری در نظر گرفته و هزینه‌ها به 87.6 درصد از بودجه سالانه برنامه‌ریزی شده رسیده است.

    با تفکیک هزینه‌ها، 6.64 میلیارد یوان به پیشگیری از بلایا و مدیریت اضطراری اختصاص یافت که نشان دهنده افزایش 35.5 درصدی نسبت به سال گذشته است. این بودجه عمدتا از ارتقاء تجهیزات، ذخایر مواد در کنترل سیل، عملیات امداد و نجات و خدمات آتش‌نشانی حمایت می‌کند و ظرفیت شهر را برای ایمنی و امداد رسانی در برابر بلایا افزایش می‌دهد.

    بخش کشاورزی، جنگل‌داری و آب شاهد افزایش 8.6 درصدی هزینه‌ها به 42.57 میلیارد یوان با هدف افزایش بهره‌وری کشاورزی و پروژه‌های حفاظت از آب بود.

    هزینه‌های علمی و فناوری با 2.8 درصد افزایش به 43.21 میلیارد یوان رسید که از تلاش‌های تحقیقاتی در علوم زیستی، هوش مصنوعی و تولید تراشه حمایت می‌کند. بخش‌های فرهنگی، گردشگری، ورزش و رسانه‌ها  17.37 میلیارد یوان دریافت کردند که 11.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و برای حفاظت از میراث و امکانات فرهنگی عمومی تخصیص داده شده است.

    هزینه‌های مسکن با 44.4 درصد افزایش به 18.24 میلیارد یوان، عمدتا بر گسترش گزینه‌های مسکن ارزان قیمت و پروژه‌های مسکن اجاره‌ای عمومی متمرکز شده است.

    هزینه‌های تامین اجتماعی و اشتغال با تمرکز بر بهبود سیستم تامین اجتماعی و ایجاد شغل با 7.1 درصد رشد به 105.12 میلیارد یوان رسید. توسعه جامعه در مناطق شهری و روستایی با 78.4 میلیارد یوان به میزان 11.6 درصد افزایش یافته است تا محیط شهری و فضاهای عمومی را بهبود بخشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو