عصر بازار

فروش ۴۶ هزار میلیارد ریال اوراق مالی در بیست و سومین حراج

عصر اعتبار- بررسی داده‌های بانک مرکزی بیانگر این است که در بیست و سومین حراج اوراق مالی و اسلامی در مجموع ۴۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اوراق به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی و سایر خریداران فروخته شده است.

فروش ۴۶ هزار میلیارد ریال اوراق مالی در بیست و سومین حراج
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بانک مرکزی نتیجه آخرین حراج اوراق مالی اسلامی (سه‌شنبه، پنجم دی ماه) برگزار شد را منتشر کرد. در این حراج نمادهای آراد 140، آراد 145، آراد 146 و آراد 147 عرضه شد.

    در این عرضه، اوراق به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی و خریداران حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه فروخته شد.

    در این دوره هیچ بانک و موسسه اعتباری سفارش نداشتند و اوراق به خریداران حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه فروخته شد.

    فروش 46 هزار میلیارد ریال اوراق مالی در بیست و سومین حراج

    طبق اعلام بانک مرکزی حراج بعدی روز سه شنبه 12 دی ماه برگزار می‌شود. در این حراج اوراق به صورت مرابحه عام، کوپن‌دار و با تواتر پرداخت سود 6 ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) عرضه می‌شود.

    بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند از طریق سامانه بازار بین بانکی (تابا) و شرکت‌های بیمه و نهادهای مالی نیز از طریق سامانه مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران سفارش خود را ارسال کنند.

    مهلت ارسال سفارش‌ها از ساعت هشت تا 12 روز یکشنبه 10 دی ماه است.

    فروش 46 هزار میلیارد ریال اوراق مالی در بیست و سومین حراج

    بانک مرکزی پیشنهادات دریافت‌شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را برای تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال و این وزارتخانه نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند. بانک مرکزی بر اساس بند «ع» تبصره (5) قانون بودجه سال 1402 تنها مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است.

    کارگزاری این بانک ضمن تامین‌ زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته ندارد و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی