عصر بازار

سلیمی:

وضعیت منابع ارزی خوب است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: منابع ارزی کشور وضعیت خوبی دارد اما نیازمند مدیریت دقیق‌تر و نظارت جدی‌تری در این بازار هستیم.

وضعیت منابع ارزی خوب است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، اصغر سلیمی  ، درباره وضعیت بازار ارز، بیان کرد: برخی از عزیزان معتقدند که ارتباطات مالی کشور کاری با دلار و ارز ندارد اما از نگاه بنده نگرش نادرستی است چراکه مبادلات ما با سایر کشورها بر اساس ارزهای رایج دنیا مانند دلار و یورو و اکثر معاملات تجاری ما با دلار است اما تقریبا نرخ دلار را دلالان و افرادی که در کشورهای همجوار ما هستند، تعیین می کنند.

    نماینده مردم سمیرم در در ادامه با بیان اینکه واقعیت این است که منابع ارزی کشور مشکلی ندارد بلکه ما به مدیریت دقیق‌تری در این حوزه نیازمند هستیم،‌ اظهار کرد: باید نظارت جدی‌تری بر افرادی که خارج از مسیرهای قانونی تبادل ارز می کنند، صورت بگیرد. با مدیریت صحیح می توان نرخ ارز را کنترل کرد. از سوی دیگر بخشی از التهابات بازار ارز به فضاسازی‌هایی بر می‌گردد که عده‌ای در تلاش هستند تا آن را ایجاد کنند.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تغییر قیمت ارز بر روی همه بازارها اثرگذار است، زمانی که قیمت ارز بالا می رود، قیمت تمام کالاها افزایش پیدا می کند اما زمانی که نرخ ارز پایین می آید قیمت کالاها بالا باقی می ماند. این بازار نیازمند مدیریت دقیق است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی