عصر بازار

در نشست خبری بیمه ایران مطرح شد:

رونمایی از سامانه جدید خدمات الکترونیک بیمه ایران

عصر اعتبار- محمود امراللهی، مدیرعامل بیمه ایران، در نشست خبری این سازمان به مناسبت هفته دولت از رونمایی خدمات جدید بیمه ایران و دست آوردهای آن خبر داد.

رونمایی از سامانه جدید خدمات الکترونیک بیمه ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، امراللهی در گفت و گو با رسانه ها از رونمایی از سامانه #9668*770* با عنوان گام جدید خدمات الکترونیک بیمه ایران در جهت کاهش سفرهای درون شهری خبر داد. این سامانه بدون نیاز به اینترنت و نرم افزاری خاص تنها بر بستر خطوط تلفن همراه این امکان را برای بیمه شدگان فراهم میکند تا اقساط و حق بیمه خود را به راحتی پرداخت کنند.

    مدیرعامل بیمه ایران در ادامه به تشریح عملکرد این بیمه پرداخت و گفت: در سال گذشته بیمه ایران بالغ بر 6100 میلیارد تومان خسارت داده است. در 4 ماهه نخست سال 94 نیز خسارت پرداختی بیمه ایران بالغ بر 1800 میلیارد تومان بوده است.

    وی افزود: در سال گذشته بیمه ایران بزرگترین خسارت تاریخ کشور را به مبلغ 50 میلیارد تومان پرداخت کرده است. این خسارت متعلق به شرکت بهره برداری مترو بوده که پرونده اش از سال 91 باز بود که با استقرار هیأت مدیره جدید بالاخره به نتیجه رسید.

    مدیرعامل بیمه ایران خسارت تحویل شده به هیأت مدیره جدید این سازمان را 1500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این خسارت در پایان سال 93 تبدیل به سود 27 میلیارد تومانی شده است.

    امراللهی در ادامه از راه اندازی اولین شعبه الکترونیک بیمه ایران خبر داد و افزود: یکی دیگر از موارد انجام شده برای تسریع در خدمات رسانی به مشتریان حذف چک به ویژه در خسارت های سیار است.

    مدیرعامل بیمه ایران درخصوص خسارت دیدگان بیمه توسعه با اشاره به  پرداخت خسارت به 12 هزار نفر از بیمه گذاران بیمه توسعه توسط بیمه ایران، گفت: تاکنون هیچ کدام از زندانیان ناشی از خسارات بیمه توسعه که پرونده اشان به بیمه ایران ارجاع شده است در زندان نمانده اند و اگر فردی در زندان است می تواند با ارجاع پرونده به بیمه ایران در اولویت قرار گرفته و مشکلش برطرف شود. امراللهی در خصوص کندی روند پرداخت خسارات بیمه توسعه نیز به امتناع سهام داران بیمه توسعه از واگذاری املاک این شرکت اشاره کرد.

    امرالهی از صدور بیمه اتباع خارجی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این شرکت پروژه های زیادی را با رویکرد برون سپاری انجام داده و اولین شعبه الکترونیک در بیمه ایران ساماندهی شده است.
    وی با اشاره به راه اندازی سیستم جامع بیمه گری در این شرکت، افزود: راه اندازی این سیستم 200 تا 300 میلیارد تومان به نفع بیمه ایران خواهد بود.

    وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات بیمه ایران در راستای توافقات هسته ای نیز گفت: پس از برجام رفت و آمد شرکت های بیمه خارجی در کشور افزایش یافته و طبیعتا با برداشتن تحریم ها باید تعاملات بیشتر شود که در این راستا علاوه بر ارتقای دانش باید صنعت بیمه کشور مطابق استانداردهای جهانی فعالیت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی