عصر بازار

مدیرعامل بیمه ایران خبر داد:

پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان خسارت در چهار ماهه نخست سال

عصر اعتبار: مدیرعامل بیمه ایران از پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان خسارت درچهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این شرکت در سال گذشته ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت در رشته های مختلف بیمه ای پرداخت کرده است.

پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان خسارت در چهار ماهه نخست سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمود امراللهی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: بیمه ایران در چهار ماهه نخست سال جاری در بخش اشخاص 908 میلیارد تومان، در رشته آتش سوزی 33 میلیارد تومان، در رشته باربری 10 میلیارد تومان، مهندسی 9 میلیارد تومان، مسوولیت 62 میلیارد تومان و در بخش خودرو 750 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.
    مدیرعامل بیمه ایران در خصوص وضعیت پرداخت خسارت در سال گذشته نیز گفت: این شرکت در رشته آتش سوزی 130 میلیارد تومان، بدنه خودرو 380 میلیارد تومان، شخص ثالث 2 هزار و 800 میلیارد تومان، حوادث 235 میلیارد تومان، مهندسی و مسوولیت 364 میلیارد تومان، هواپیما 20 میلیارد تومان، زندگی 250 میلیارد تومان و درمان 1800 میلیارد تومان در سال گذشته پرداخت کرده است.
    امراللهی با اشاره به پرداخت بزرگترین خسارت تاریخ بیمه به متروی تهران به مبلغ 50 میلیارد تومان که از سال 91 پرداخت خسارت انجام نشده بود، گفت: همچنین در سال جاری بزرگ ترین خسارت بیمه ای سال 94 به میزان 11 میلیارد تومان به یکی از انبارهای عمومی پرداخت شد که دارای 22 ذینفع بود.
    مدیرعامل بیمه ایران ایجاد شفافیت را یکی از استراتژی های این شرکت ذکر کرد و افزود: در این راستا شفاف سازی حساب های مالی شرکت توسط تیم جدید انجام و زیان 1500 میلیارد تومانی در ابتدای سال 92 به سود 27 میلیارد تومانی در پایان سال 93 تبدیل شد.
    امراللهی درباره برنامه های آتی این شرکت گفت: همچنین سیستم جامع بیمه گری در راستای پیاده سازی سیستم های الکترونیکی و مدیریتی شروع به کار خواهد کرد که در راستای آن بیمه گذاران می توانند بدون مراجعه حضوری به شرکت بیمه ایران خدمات را دریافت و حق بیمه را از طریق تلفن همراه پرداخت کنند.
    ** پرداخت خسارت به 12 هزار بیمه گذار بیمه توسعه
    مدیرعامل بیمه ایران از پرداخت خسارت به 12 هزار نفر از بیمه گذاران بیمه توسعه توسط بیمه ایران خبر داد و گفت: بیمه مرکزی 200 میلیارد تومان بابت این امر در اختیار بیمه ایران قرار داد که علاوه بر پرداخت این میزان خسارت 130 نفر از زندانیانی که بیمه نامه توسعه داشتنداز زندان آزاد شدند.
    وی از صدور بیمه نامه اتباع خارجی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این شرکت پروژه های زیادی را با رویکرد برون سپاری انجام داده و دراین راستا نخستین شعبه الکترونیک درصنعت بیمه در بیمه ایران ساماندهی شده است.
    وی با اشاره به راه اندازی سیستم جامع بیمه گری در این شرکت، افزود: با راه اندازی این سیستم 200 تا 300 میلیارد تومان به نفع بیمه ایران درآمد زایی خواهد شد.
    وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات بیمه ایران در راستای توافقات هسته ای نیز گفت: پس از برجام، رفت و آمد شرکت های بیمه گر خارجی در کشور افزایش یافته و طبیعتا با برداشته شدن تحریم ها تعاملات بیشتر خواهد شد که در این راستا علاوه بر ارتقای دانش فنی باید صنعت بیمه کشور مطابق استانداردهای جهانی حرکت کند.
    مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص زمین این شرکت که دارای شبهاتی نیز است، گفت: بیمه ایران در سال 88 زمینی را برای ساخت ساختمان مرکزی خریداری و مجوزهای لازم را دریافت کرده بود اما از آن زمان تاکنون در آن فقط  40 متر گودبرداری در آن صورت گرفته بود و این در حالی است که قرار بود دو برج 35 طبقه با مساحت 190 هزار متر در آن احداث شود.
    وی با بیان آنکه این زمین دارای معارض هایی بود و همسایه ها به دلیل گودبرداری اقدام حقوقی علیه شرکت کرده و در نتیجه این پرونده متوقف شد ، گفت: علاوه بر این اختلافاتی نیز بین شرکتی که نیمی از زمین به آن تعلق و بیمه ایران که صاحب نیمی دیگر بود، وجود داشت.
    وی گفت: برای رفع این مشکلات قرار شد این زمین و تعداد زیادی از ساختمان های بیمه ایران که متروکه و قدیمی است به فروش رسیده و ساختمان جدیدی خریداری شود تا بتوانیم به عنوان ستاد از آن بهره برداری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی