عصر بازار

مدیر عامل یک کارگزاری:

۷۸ درصد تامین مالی کشور توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد

عصر اعتبار- حسین خزلی خزاری افزود: دیگر بانک ها امکان تامین مالی در اقتصاد را ندارند، سازمان بورس و شزکت های سرمایه گذاری و در آینده شرکت های رتبه بندی باید سالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین سرمایه ایجاد کنند.

۷۸ درصد تامین مالی کشور توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، در این هم اندیشی که کارشناسان عالی بانک و بازار سرمایه و خبرنگاران حضور داشتند،"حمیدرضا کهنسال"،نایب رییس شورای سیاستگذاری این همابش نیز گفت: این سمینار باید به راهکاری برای تغییر ذهنیت مردم نسبت به بازار سرمایه دست یابد و امیدواریم در این همایش به استانداردهایی در بخش خصوصی برسیم که حوزه دخالتی بخش دولتی را به حوزه نظارتی نزدیک تر کند.

    وی افزود:دومین همایش ملی بازاریابی خدمات و ابزارهای مالی با رویکرد بازار سرمایه و بانک در تاریخ 14 آبان ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود و از 600 میهمان داخلی و خارجی دعوت شده است و کارگاه های تخصصی نیز برای حاضرین در نظر گرفته شده است که برگزار خواهد شد.

    "غلامرضا کاظمی دینان" نیز گفت: در شرایط بسیار خوب فعلی از نظر بین المللی باید حرکت جهشی در اقتصاد داشته باشیم.

    مشاور عالی بانک مرکزی افزود: بازاریابی دیگر بازاریابی سنتی نیست و سبک و سیاق نوین دارد.در این  بازاریابی نیازها و انتظارات و سلایق مشتری است که تصمیم گیر است و با این حساب دیگر در اتاق های در بسته نمی توان تصمیم گرفت.

    رییس انجمن روابط عمومی ایران درباره نقش روابط عمومی ها در سازمان های مالی نیز گفت: اگر روابط عمومی ها سازمان ها را آگاه نکنندکه رقبای بزرگی دارند،سازمان ها به زمین می خورند و از مسیر اصلی خود خارج می شوند.

    وی تصریح کرد:بحث بازاریایی نیز مثل روابط عمومی است،در شرایطی که از نظر ورود سرمایه به کشور در شرایط مناسبی قرار داریم باید دقت کنیم که رقبای بسیار بزرگ از ما پیشی نگیرند.

    "حسین خزلی خزاری"،مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی نیز در این نشست گفت:نهادهای مالی با قانون جدید بازار اوراق بهادار از سال 88 فعال شدند،وقتی نگاه می کنیم به تحصیلات و تجربیات مدیران نهادهای مالی می بینیم که این مدیران یا اقتصاد خوانده اند،یا حسابداری و یا مدیریت.با این حساب برای اینکه بازار سرمایه بتواند نقش خودش را در اقتصاد ملی پیاده سازی کند نیازمند استراتژی مدیریتی است.

    وی افزود:اگر بخواهیم در دنیا رقابتی عمل کنیم باید شناخت خوبی از مصرف کننده های ایرانی داشته باشیم.

    وی با ارائه آماری در خصوص نقش تامین مالی بانک های و بازار سرمایه گفت:23 درصد تامین مالی در کشور توسط بازار سرمایه و 78 درصد توسط بانک ها صورت گرفته است اما باید توجه داشت که دیگر بانک ها امکان تامین مالی در اقتصاد را ندارند.

    این کارشناس اقتصادی اضافه کرد:سازمان بورس و شزکت های سرمایه گذاری و در آینده شرکت های رتبه بندی باید سالی 100 هزار میلیارد تومان تامین سرمایه ایجاد کنند.

    وی در خصوص برگزاری "دومین همایش ملی بازاریابی خدمات و ابزارهای مالی با رویکرد بازار سرمایه و بانک" نیز گفت:این همایش می خواهد به این نتیجه برسد که بازار سرمایه،"بازار سازی"، " تبلیغات" و "برندینگ" توجه کند.

    همچنین "داریوش روزبهانه" از کارگزاری بانک خاورمیانه نیز در سخنانی گفت:وقتی به مارکتینگ به عنوان حرفه ای عمومی نگاه می کنیم به این نتیجه می رسیم که جامعه ما با بازار مالی تقریبا غریبه است.مثلا قانون 1384 همه نهادهای سرمایه گذاری را از نظر ساختاری شبیه یکدیگر می کند و این تمایز را از میان می برد.

    دبیر کمیته دومین همایش ملی بازاریابی خدمات و ابزارهای مالی افزود:در گزارش رتبه‌بندی شرکت های مالی در ایران تجمع شرکت های کارگزاری در ردیف های الف و ب نشان دهنده روند شبیه سازی تامین مالی به دلیل ساختار تنظیمی قوانین (رگولاتوری) در میان شرکت هاست.

    وی در ادامه با اشاره به تمایز به عنوان قانون بقای هر شرکت مالی افزود: در دنیا صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های رتبه بندی مالی دست کم در یک عنصر عملیاتی با رقبایشان متفاوت هستند. در جامعه مالی و حرفه مالی کشور بازاریابی باید کارکرد هدف گیری یک بخش خاص و سپس ارتباط گیری با آن بخش را انجام دهد، چراکه خدمات مالی به مفهوم عام در ایران مفهومی غریب است.

    وی افزود:اساسا نام دیگر مارکتینگ تمایز است و بقای آن به این وجه تمایز مربوط است،این در شریطی است که بازار مالی ما شبیه به یکدیگر شده است و این در سیستم بانکی و بیمه ای ما هم وجود دار و چون قوانین شبیه هم هستند اجزاری بازارهای مالی هم به هم شباهت پیدا م یکنند.

    روزبهانه تصریح کرد:ایده ای که برای این همایش شکل گرفته است اینست که بین تفکر استراتژیک و بازار مالی یک هماهنگی ایجاد شود تا بتوانیم مزیت رقابتی را به عنوان یک اصل اساسی در نظر بگیریم

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی