عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

موفقیت نظام سلامت منوط به اقتدار، کارآمدی و تصمیم گیری درست سازمانهای بیمه گر است

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران امروز در هفتمین اجلاس سراسری مدیران ارشد این سازمان گفت: هدف از برگزاری این اجلاس تقویت رویکرد بین بخشی است.

موفقیت نظام سلامت منوط به اقتدار، کارآمدی و تصمیم گیری درست سازمانهای بیمه گر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیرعامل این سازمان در اجلاس مذکور که در مجموعه فرهنگی- ورزشی تلاش برگزار شد؛ اظهار داشت: ما با گفتمان مشترک و روابط شفاف فی مابین دستگاهها و بخشهای مختلف اجرایی باید شرایطی را فراهم نماییم تا از حداکثر ظرفیت ها بتوانیم استفاده کنیم.
    دکتر محمد جواد کبیر در این راستا افزود: سازمان بیمه سلامت ایران در اجرای طرح تحول سلامت که در سال گذشته با حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و دولت در کشور پیاده شد؛ نقش بسیار پر اهمیتی را ایفا کرد و توانست در این زمینه 80 درصد هزینه های طرح را به دوش کشیده و پرداخت نماید.
    وی یادآور شد: از مهمترین عملکرد های این سازمان تدوین برنامه عملیاتی و ابلاغ آن به ادارات کل استانی جهت اجرا بود.
    دکتر کبیر گفت: موفقیت نظام سلامت منوط به اقتدار، کارآمدی و تصمیم گیری درست سازمانهای بیمه گر است؛ بنابراین ما در سازمان بیمه سلامت ایران داشتن یک برنامه را به عنوان یک اولویت ضرورت می دانیم چراکه برای داشتن یک قضاوت درست درون و برون سازمانی باید سنجه های اصلی را از کارکردهایمان مشخص و به آن عمل نماییم.
    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در این اجلاس تاکید کرد : اصطلاح بیمه ها پاشنه آشیل طرح تحول سلامت هستند؛ اصطلاح درستی نبست! چراکه سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک همراه در صیانت از حقوق بیمه شدگان  در طرح تحول سلامت نقش پر رنگی را ایفا نموده و همیشه خود را تابع سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری دانسته است و همگام با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمل نموده است.
    دکتر محمد جواد کبیر همکاری سازمان بیمه سلامت ایران را با وزارت بهداشت در تفاهم نامه روستایی سطح یک را در سال گذشته طی 10 سال اخیر بی نظیر دانست و اذعان داشت: ما باید رویکرد مشترک و نظام یکپارچه مشتمل بر بیمه چند لایه را در نظام رفاه و بیمه در کشور داشته باشیم تا بتوانیم با استفاده از منابع موجود حمایت لازم را در حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه های سلامت  که می تواند فاجعه بار باشد داشته باشیم.
    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پایان بر کنترل هزینه ها در سازمان تاکید کرد و گفت: حمایت و همراهی اجتماعی و رضایت مردم از مولفه های حکمرانی مطلوب و درست است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی