عصر بازار

دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی دارد

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بدهی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها خبر داد.

دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ارسلان فتحی‌پور در نشست تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: بدهی دولت به بانک‌ها 130 هزار میلیارد تومان، معوقات بانکی 100 هزار میلیارد تومان و اندوخته بانک‌ها در بانک مرکزی 77 هزار میلیارد تومان است که ارقام بسیار بالایی است.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آمار وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مبنی بر اینکه هر 5 دقیقه یک نفر به آمار بیکاران افزوده می‌شود، تصریح کرد: من احساس خطر می‌کنم، امروز اگر به داد تولید نرسیم، قطعا در آینده نزدیک با بحران و مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
    فتحی‌پور با بیان اینکه زمانی به بهانه توجه به صنایع بزرگ، صنایع کوچک را فدا کردیم، گاهی نیز به بهانه زودبازده بودن به حمایت از صنایع کوچک پرداختیم، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، اکنون به دلیل رکود و برخی سیاست‌های غلط، تولید برخی صنایع بزرگ نیز اشباع شده و در انبارها جمع شده است و این در حالی است که اندوخته بانک‌ها در نزد بانک مرکزی روزبه‌روز  افزایش می‌یابد.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این شرایط باید هم به مصرف‌کننده و هم به تولیدکننده تسهیلات را دو طرفه ارائه کنیم تا بازار به تحرک در بیاید، بدین‌صورت هم از تولید حمایت کردیم و هم به مردم کمک می‌کنیم.
    وی با بیان اینکه به‌عنوان مثال صنعت قطعه سازی کشور که یک میلیون نفر شغل ایجاد کرده است، مشکلات جدی دارد، افزود: کارخانه هایی داریم که چندین ماه حقوق کارگران را پرداخت نکردند و این یک زنگ خطر است تا از تولید ملی حمایت کنیم.
    فتحی‌پور با تاکید بر اینکه سخت تر از این روزها ممکن است پیش نیاید، افزود: صندوق توسعه ملی برای این روزها ایجاد شده و باید برای حمایت از تولید از آن استفاده کرد.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه، تبریز را شناسنامه صنعت ایران عنوان کرد و اظهار داشت: باید به آذربایجان که موقعیت جغرافیایی آن، دروازه تولید و صادرات به اروپا است، توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
    فتحی‌پور تصریح کرد: برای جبران عقب افتادگی اقتصادی کشور در سال‌های گذشته، باید به توسعه و حمایت از صنعت تبریز توجه شود، چرا که اگر به ظرفیت‌های آذربایجان توجه نشود، افت اقتصادی قابل توجهی خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی