عصر بازار

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

حتی یک ریال در سلامت باید از طریق نظام بیمه ای صورت پذیرد

عصر اعتبار- رییس سابق سازمان بیمه سلامت ایرانیان با تاکید بر تجمیع بیمه ها که باید در وهله نخست منابع مالی در این باره تجمیع شود، گفت: معتقدم هزینه حتی یک ریال در حوزه سلامت باید از طریق نظام بیمه ای صورت پذیرد.

حتی یک ریال در سلامت باید از طریق نظام بیمه ای صورت پذیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر محسنی بند پی گفت:  "تجمیع بیمه ها" قانونی که سالهاست در ایران کسی جرات اجرایی کردن آن را ندارد، بنابراین نه دولتی ها پا پیش می گذارند و نه مجلسی ها.
    رئیس سازمان بهزیستی کشورافزود: این در شرایطی است که اجرای این قانون که در سیاست های کلی سلامت رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید ویژه ای شده است بیشتر از یک دغدغه مهم به لقلقه زبان مسئولان تبدیل شده است، و تقریباً در کمتر برنامه حوزه سلامت است که حرفی از تجمیع بیمه ها نشود ولی فقط حرف آن زده می شود و عملی دیده نمی شود.
    دکترانوشیروان محسنی بندپی رییس سابق سازمان بیمه سلامت ایرانیان که هم اکنون رییس سازمان بهزیستی کشور است و خود از طرفدارن تجمیع بیمه نیز به حساب می آیید، درباره اینکه چرا ترکیه در مدت یک روز و چند ساعت و با یک دستور رئیس جمهوری بیمه هایش تجمیع شده است، عنوان کرد: ترکیه دقیقآ 10 سال درباره تجمیع بیمه ها کار کرد تا توانست به این نقطه برسد که در نهایت بیمه هایش تجمیع شود و مسلماً این نبوده که یک شبه این تجمیع صورت پذیرد.
    وی ادامه داد: اگر نگاهی به سیستم و نظام سلامت ترکیه بی اندازیم، می بینیم که آنها برای تجمیع بیمه 10 سال زحمت کشیدند همانطور که در کره جنوبی نیز این همین اتفاق رخ داده است، مثلاً وقتی شخصاً از کره جنوبی بازدیدی داشتیم متوجه تجمیع بیمه ها در این کشور شدیم.
    رییس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در مجموع نظام سلامت چاره ای جز تجمیع بیمه ای ندارد، منتها قبل از تجمیع ساختاری باید تجمیع منابع صورت پذیرد.
    محسنی بندپی درباره چگونگی تجمیع بیمه ها و همچنین محول کردن آن به کدام وزارتخانه و یا نهاد، این پرسش را مطرح کرد که هم اکنون ارزش افزوده و هدفمندی یارانه ها کجاست؟ خاطرنشان کرد: بنده معتقدم حتی اگر یک ریال می خواهد در سیستم نظام سلامت هزینه شود باید از طریق نظام بیمه ای صورت پذیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو