عصر بازار

شناسایی۵هزارمیلیاردازاموال‌مفسدان‌اقتصادی‌جدید

عصر اعتبار- به تازگی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ۵ هزار میلیارد ریال از اموال مفسدان اقتصادی را قطعی کرده و قرار است به زودی در اختیار سازمان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گیرد. این اموال ربطی به پرونده‌هایی که تاکنون در رسانه‌ها منتشر شده است، ندارد.

شناسایی۵هزارمیلیاردازاموال‌مفسدان‌اقتصادی‌جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تابناک، به تازگی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی 5 هزار میلیارد ریال از اموال مفسدان اقتصادی را قطعی کرده و قرار است به زودی در اختیار سازمان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گیرد. با توجه به توضیحاتی که از رئیس این سازمان خواستیم، به نظر می‌رسد این اموال مربوط به گروه جدیدی از مفسدان اقتصادی است که پرونده آن هنوز در رسانه‌ها منتشر نشده است.
    به جز 7 هزار میلیارد ریال اموال امیرمنصور آریا دیگر هیچ اموالی از پرونده های اخیر به سازمان واگذار نشده است. جزئیات اموال مربوط به مفسدان اقتصادی را امین دلیری رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در گفت و گو با تابناک توضیح داد.

    او در مورد اموال بابک زنجانی گفت: بخشی از اموال بابک زنجانی در دادستانی و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شناسایی شده اما هنوز هیچ یک از اموال او قطعیت پیدا نکرده است. بنابراین خبر او از واگذاری 5 هزار میلیارد ریال از اموال مفسدان اقتصادی به این سازمان که در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد، مربوط به پرونده زنجانی نخواهد بود.

    دلیری اظهارداشت: این اموال ربطی به پرونده‌هایی که تا کنون در رسانه‌ها منتشر شده است، ندارد. او اضافه کرد: زمانی که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این پرونده را اعلام کرد، جزئیات آن را بازگو خواهیم کرد.

    از امیرمنصور آریا 40 سند در اختیار دولت قرار گرفته که ارزش آن دو هزار و 239 میلیارد ریال برآورد می‌شود. به جز اموال غیرمنقول مه‌آفرید 27.11 درصد از سهام فولاد خوزستان به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در اختیار سازمان است که از مجموع این اموال غیرمنقول 144 میلیارد ریال در پایان سال 1393 واگذار شد و 856 میلیارد ریال آن مرداد امسال به فروش رسید.

    با توجه به ارقامی که دلیری اعلام کرد از مجموع دارایی‌های تحت اختیار از منصور آریا 86 درصد هنوز بلاتکلیف مانده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی