عصر بازار

یک کارشناس ارشد بانکی خبر داد:

عملکرد دولت دربرخورد با موسسات غیرمجاز گامی ارزشمند برای کنترل منابع

عصر اعتبار- یک کارشناس ارشد بانکی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های دولت تدبیر و امید طی دوسال گذشته در حوزه پولی و مالی، گفت: مقابله با موسسات پولی غیرمجاز که روند خوبی را طی می کند گام بسیار مهم در دست انجام از سوی دولت یازدهم برای کنترل منابع است.

عملکرد دولت دربرخورد با موسسات غیرمجاز گامی ارزشمند برای کنترل منابع
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کورش پرویزیان  با اشاره به عزم دولت یازدهم از آغاز به کار تاکنون مبنی بر ترویج انضباط پولی در کشور با هدف جلوگیری از بی نظمی های گذشته در این حوزه، تاکید کرد: گام های دولت در اصلاح رویه های غلط گذشته بسیار ارزشمند است به خصوص برخورد با موسسات پولی غیرمجاز که در دستور کار قرار گرفته است.
    وی با تقدیر از عزم بانک مرکزی در برخورد عالمانه با موسسات پولی که بدون مجوز فعالیت های پولی داشته اند و برخی مواقع اخلال در نظام مالی کشور ایجاد می کردند، گفت: ادامه این روند باعث شفاف شدن فعالیت ها شده و از بروز اخلال در نظام مالی جلوگیری خواهد کرد.
    پرویزیان سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه های پولی و مالی به خصوص کنترل شتاب نرخ تورم طی دو سال اخیر را برگ زرین در کارنامه دولت ارزیابی و تصریح کرد: ایجاد ثبات در متغیر مهمی مانند نوسان دامنه نرخ ارز که بانک مرکزی نقش بسیار ارزشمندی در این زمینه ایفا کرد گام مهمی در ایجاد ثبات در فضای اقتصادی کشور است.
    این کارشناس ارشد بانکی حفظ ارزش پول ملی را یکی دیگر از مهمترین فعالیت های دولت تدبیر و امید در دوسال گذشته دانست و افزود: کنترل شوک های ارزی و ایجاد آرامش در بازارها که توسط بانک مرکزی انجام شد منجر به حفظ ارزش پول ملی به عنوان مهمترین دستآورد دولت یازدهم شده است.
    وی حفظ وضعیت ایجاد شده در طول دوسال فعالیت های دولت تدبیر و امید برای آینده را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید با برنامه ریزی های دقیق به تداوم ثبات و آرامش ایجاد شده در کشور کمک کرد تا اهداف بلند اقتصادی در پناه این آرامش ها محقق شود.
    پرویزیان تاکید کرد: بانک مرکزی باید یکسان سازی نرخ ارز را در اسرع وقت محقق کند تا شفاف سازی در اقتصاد کشور به سرانجام برسد و فعالیت های اقتصادی رونق گرفته و فعالان اقتصادی با فراغ بال به فعالیت بپردازند و بدین ترتیب رشد اشتغال افزایش یابد.
    یادآور می شود، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری پیش از این با تاکید بر اینکه باید به فعالیت موسسات مالی غیرمجاز پایان داد، از این رو بانک مرکزی اختیار دارد موسسات مالی غیرمجاز را تعطیل کند، گفت: ما به دنبال انضباط مالی و جامع در کشور هستیم لذا وجود چنین موسساتی نمی تواند ما را به اهداف مان نزدیک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی